رییس دیوان محاسبات کشور گفت: یکی از علت‌های فساد بی‌انضباطی مالی است، این مساله ممکن است از ناآگاهی مسئولان یا قانون و مقررات باشد.

بی‌انضباطی مالی یکی از علت‌های فساد است
به گزارش  (ایسنا)، امین حسین رحیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه دهمین نشست پروژه تحقیقاتی آسوسای در جمع خبرنگاران، گفت: معتقدیم پاسداری از بیت‌المل به معنای این است که بودجه سالانه به اهداف پیش‌بینی شده برسد و هدف قائی نیز توسعه کشور است اما علل مختلفی مانع از تحقق این هدف است.

رییس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه یکی از علت‌های فساد، بی‌انضباطی مالی است، گفت: این مساله ممکن است ناشی از ناآگاهی مسئولان یا قانون و مقررات باشد ولی هر چه هست یکی از زمینه‌های فساد است لذا باید بی‌انضباطی مالی را از بین ببریم.

به گفته رحیمی، یکی از علت‌های بی‌انضباطی مالی نبود کنترل‌های داخلی در دستگاه‌های اجرایی است که در هر سازمان و وزارتخانه‌های امکان بروز آن وجود دارد.

رییس دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید کنترل داخلی به گونه‌ای باشد که امکان بروز فساد وجود نداشته باشد. به طور مثال در پرونده سه هزار میلیارد تومانی به دلیل فقدان کنترل داخلی در نظام بانکی یک رییس شعبه با تبانی با عوامل اصلی این پرونده این اتفاقات بزرگ را رقم زد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.