'سرگئی لاوروف' وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد در صورتی که مصوبه ضدروسی کنگره آمریکا به تایید رییس جمهوری این کشور برسد از طرف مسکو بدون پاسخ نمی ماند.

لاوروف: به تحریم روسیه از سوی آمریکا پاسخ می دهیم
 

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی 'فرانس24' گفت: تا زمانی که اوباما مصوبه کنگره را تایید می کند منتظر خواهیم شد و پس از آن اقدام می کنیم.

وزیر خارجه روسیه یادآورشد: مصوبه کنگره آمریکا بطور خودکار اعتبار اجرایی نمی یابد.

تنش ها میان روسیه و آمریکا به دنبال مصوبه ضد روسی در کنگره آمریکا در روز شنبه گذشته تشدید شده است.

لاوروف یادآورشد: برخی مفاد این مصوبه بطور خودکار اجرا می شود اما دیگر مفاد آن با تایید رییس جمهوری این کشور اجرایی می گردد.

وی افزود: مفاد این مصوبه ضدروسی که بطور خودکار اجرا می شود به شرکت تسلیحاتی

'روس آبارون اکسپورت' مربوط می شود.

لاوروف ادامه داد: در این مصوبه پیش بینی شده است آمریکا محصولات نظامی که از روسیه خریداری می کرد را از اوکراین خواهد خرید.

وزیر خارجه روسیه افزود: اما وقتی با شرکای آمریکایی گفت و گو می کنم اذعان دارند که بعید است به غیر از روسیه کشور دیگری به تسلیحات ساخت اوکراین نیازی داشته باشد.

وی با بیان این که کنگره آمریکا از قشر ویژه تشکیل شده است که بیش از 80 درصد آنها به خارج از آمریکا سفر نکرده اند، اظهار داشت: آنها در دنیای خود زندگی می کنند به همین دلیل از روحیه ضدروسی آنها تعجب نمی کنم.

وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه نیز گفت: مصوبه کنگره آمریکا که مجوز تحریم های جدید را علیه مسکو و تحویل سلاح های تهاجمی را به اوکراین صادر می کند حرکتی خصمانه علیه روسیه محسوب می شود.

لاوروف در گفت وگو با خبرگزاری روسی 'اینترفاکس' تصریح کرد: این حرکت آمریکا مطمئنا اقدامی خصمانه است.

وزیر امور خارجه روسیه تمایل شدید آمریکا برای مجازات روسیه را محکوم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.