تفاهم نامه همکاری مشترک معاونت های پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به منظور توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر منعقد شد.

حمایت وزارت علوم و نهاد رهبری از پایان نامه های علوم انسانی و هنر
 

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها روز چهارشنبه درباره جزییات این تفاهم نامه همکاری به خبرنگار علمی ایرنا گفت: این تفاهم نامه به منظور هم افزایی و تجمیع ظرفیت های پژوهشی وزارت علوم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تنظیم شده و به امضا رسید.

حجت الاسلام والمسلمین داود رنجبران، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه های علوم انسانی و هنر را یکی از اصلی ترین مفاد این تفاهم نامه ذکر کرد و اظهار داشت: نهاد نمایندگی رهبری، گروه های دهگانه ای در حوزه علوم انسانی و هنر تعریف کرده است و علاوه بر آن اولویت های اصلی خود را در قالب این گروه ها یا سیاست های کلی نظام در شرایط زمانی مختلف همچون سیاست اقتصاد مقاومتی به صورت کتابچه ای تنظیم کرده و دراختیار معاونان پژوهشی دانشگاه ها گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: معاونان پژوهشی دانشگاه ها این اولویت ها و محورهای تعیین شده را به گروه های علمی در دانشگاه ها معرفی می کنند و پایان نامه های تحصیلات تکمیلی رشته های علوم انسانی و هنر که در چارچوب این محورها قرار بگیرند به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها معرفی خواهند شد.

به گفته رنجبران، پایان نامه های پیشنهادی به کمیته علمی مستقر در نهاد نمایندگی ارجاع داده می شوند و درصورت تایید نهایی از حمایت های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها برخوردار خواهند شد.

وی تاکید کرد: حمایت های نهاد نمایندگی رهبری از این پایان نامه ها فقط محدود به زمان تدوین پایان نامه نمی شود بلکه مراحل چاپ آنها به صورت مقالات پژوهشی یا کتاب را دربرمی گیرد و چنانچه پایان نامه قابلیت تبدیل به طرح های کاربردی داشته باشد نهاد نمایندگی کمک لازم برای پیشبرد طرح را انجام خواهد داد.



**همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه ها و نهاد نمایندگی رهبری در برگزاری کرسی های دانشگاهی

معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین به تفاهم با معاونت پژوهشی وزارت علوم در رابطه با برگزاری کرسی های دانشگاهی اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی در دانشگاه ها به گونه ای که جنبه علمی و پژوهشی داشته باشند جزو کارهای مشترکی است که بنا داریم با همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم عملی کنیم.

وی اجرای تحقیقات مشترک و همایش های علمی پژوهشی را از دیگر تفاهمات صورت گرفته میان معاونتهای پژوهشی وزارت علوم و نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها ذکر کرد.



**پیشبرد رویکرد گروه های معارف اسلامی دانشگاه ها به سمت فعالیت های پژوهشی

رنجبران به فعالیت گروه های معارف اسلامی در تمام دانشگاه های کشور اشاره کرد و گفت: اغلب فعالیت این گروه ها در بخش آموزشی متمرکز شده است و معتقدیم فعالیت های آنها باید به سمت پژوهش های معارف اسلامی هدایت شود.

وی با یادآوری اینکه اجرایی شدن هریک از موارد توافق شده در این تفاهم نامه مشترک، نیازمند تدوین آیین نامه اجرایی است، گفت: در جریان امضای تفاهم نامه مشترک مقرر شد یک کمیته مشترک برای تنظیم آیین نامه های اجرایی با حضور نمایندگان دو طرف انتخاب شوند و به محض تدوین این آیین نامه ها کار اجرای مفاد تفاهم نامه آغاز خواهد شد.

این تفاهم نامه مشترک در حاشیه چهل و چهارمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه ها، موسسات، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری کشور که شب گذشته در محل اجلاس سران برگزار شد به امضای دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و حجت الاسلام و المسلمین داود رنجبران معاون آموزشی و پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.