یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت که میزان بودجه پیشنهادی دولت برای وزارت ورزش و جوانان مناسب نیست و احساس می‌کنم که این وزارتخانه نتواند در راه رسیدن به اهداف و برنامه‌هایش موفق باشد.

میزان افزایش بودجه فرهنگی قابل قبول نیست
سیدرمضان شجاعی کیاسری در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه میزان افزایش بودجه فرهنگی نسبت به سال گذشته روند مثبت و قابل قبولی ندارد، گفت: با توجه به نیازهای حوزه فرهنگ کشور، بودجه مناسبی در نظر نگرفته و افزایش‌ها طبق روال معمول و متعارف 10 تا 15 درصد متناسب با نرخ تورم است.

وی با بیان اینکه بودجه برخی دستگاه‌ها همچون وزارت ورزش مناسب نیست، گفت: دولت برای وزارت ورزش و جوانان بودجه 800 میلیارد تومانی را در نظر گرفته که با توجه به اینکه این وزارتخانه حوزه جوانان را نیز در دست دارد این وزارتخانه نمی‌تواند با مبلغ 800 میلیارد تومان ماموریت‌های خود را به درستی انجام دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه ورزش نیاز امروز جامعه ما است، گفت: بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور در پناه ورزش می‌تواند حل و فصل شود که طبیعتا رسیدن به این مهم نیاز به تخصیص اعتبارات مناسب دارد منتها احساس می‌کنم با این عدد و ارقام وزارت ورزش نتواند در بعد اهداف و برنامه‌هایش موفق باشد.

وی با یادآوری اینکه بودجه سال گذشته وزارت ورزش 600 میلیارد تومان بوده است، گفت: این وزارتخانه به بودجه بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان یعنی 10 برابر بودجه پیشنهادی نیاز دارد به طوریکه این وزارتخانه حدود سه هزار پروژه نیمه تمام داشته که طبیعتا با این اعتبار نمی‌تواند این پروژه‌ها را به اتمام برساند.

شجاعی کیاسری با بیان اینکه بودجه اختصاص یافته به وزارت فرهنگ و ارشاد و صداوسیما نیز همین روال را دارد، گفت: اعتبارات تخصیص یافته به وزارت ارشاد و سازمان صداوسیما نمی‌تواند حلال مشکلات آنان متناسب با سیاست‌ها و برنامه‌هایشان باشد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت که این کمیسیون تنها می‌تواند حداکثر سه درصد به بودجه پیشنهادی دولت اضافه کند و این حداکثر کاری است که از عهده کمیسیون فرهنگی بر می‌آید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.