قدس آنلاین- تبریز:نایب رئیس مجلس با بیان اینکه استقامت امروز مردم لبنان، فلسطین و عراق را نشات گرفته از انقلاب مردمی ایران دانست و گفت:تلاش دشمنان در تحقیر این ملت بزرگ راه به جایی نبرد و حتی تحریم‌ها نیز از این ملت غیور، ملتی مقاوم کرد.

تلاش دشمنان در تحقیر ملت بزرگ ایران راه به جایی نبرد/ تحریم‌ها از ملت غیور ایران ملتی مقاوم ساخت

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، حجت الاسلام سیدحسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در جمع مردم تسوج در  مسجد جامع این شهر اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام مطابق با فطرت انسانی بوده و دستوراتی هماهنگ با فطرت و مبتنی بر اعتدال تعبیه شده و دستوری که انجام آن برای انسان دشوار باشد در آموزه‌های دینی نیامده است.

وی نمازهای یومیه و نماز جمعه را جزو امور دینی مسلمانان عنوان کرد و افزود:  نماز جمعه نماد پیوند دین و سیاست است و نتیجه آن تربیت انسان‌هایی همچون مردم آذربایجان و تسوج است که اخلاق، انسانیت، انصاف، پاکدامنی و عفت را در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و سیاسی جزو برنامه‌های زندگی خویش قرار داده‌اند.

 حجت الاسلام ابوترابی از مسجد جامع تسوج به عنوان معماری زیبا و شناسنامه مردم شریف و متدین تسوج یاد کرد و اظهار داشت: آنچه در سالیان خیلی دور این معماری بنا نهاده شده است، افق بلندی را در پیش رو دیده‌اند که بعد از سالیان دراز نیازهای معنوی و دینی این خطه از مردم ایران را پاسخگوست.

وی در بخشی از سخنان خود تداوم عمر انقلاب اسلامی را به خاطر اعتدال این نظام عنوان و تصریح کرد: اگر قدرت‌های شیطانی تاکنون نتوانسته‌اند ضربه‌ای به انقلاب بزنند، قدرت این نظام مردمی به ویژه لشکر افتخارآفرین عاشورای آذربایجان، جانبازان و آزادگان بود که این انقلاب را بیمه کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی استقامت امروز مردم لبنان، فلسطین و عراق را نشات گرفته از انقلاب مردمی ایران دانست و گفت: دستاورد استقامت شما و حضور و حمایت شما از انقلاب‌های مردمی آنان را در مقابل استبداد پیروز کرد.

وی افزود: ملتی که رهبر او یک فقیه اسلام شناس است مجاهدی است انقلابی و شجاع که در برابر هجمه‌های قدرت‌های جهانی ایستاد و این ملت را با بصیرت دهی مبدل به ملت شاهد جهان کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فتح قله‌های اقتصادی، فرهنگی، علمی و سیاسی ملت ایران را فصل جدیدی از حیات این انقلاب عنوان کرد و گفت: این انقلاب، انقلابی است که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس آن نماد مردم سالاری دینی هستند و ملت آنان را پای صندوق‌های آراء انتخاب می‌کنند.

وی ضمن توصیه به مسئولان که در صدد حل مشکلات مردم برآیند و خواهران با حفظ حجاب و تقوای خود، وظیفه خود به این انقلاب و شهداء را ادا کنند، گفت: تلاش دشمنان در تحقیر این ملت بزرگ راه به جایی نبرد و حتی تحریم‌ها نیز از این ملت غیور،  ملتی مقاوم کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.