این استاد دانشگاه تهران گفت: باید توجه داشت تا با برنامه‌ریزی این حرکت آمریکا برای وارد آوردن فشار اقتصادی به ایران نقض شود و نیاز به طراحی دولت برای جلوگیری از این اقدام داریم چرا که این موضوع سیاسی است و طراحی سیاسی و اقتصادی را می‌طلبد.

کاهش قیمت نفت موضوعی سیاسی‌ است که طراحی اقتصادی می‌طلبد
 "فواد ایزدی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،یکی از دلایل کاهش قیمت نفت را افزایش فروش نفت عربستان و برخی کشورهای خلیج فارس دانست و گفت: با توجه به اینکه عرضه در بازار زیاد شده است دلیل این اقدام کاملا سیال است و نوعی جنگ نفتی از سوی کشور عربستان با هماهنگی آمریکا ایجاد شده که هدف این دو کشور صرفا ایران نیست. چرا که روسیه هم قربانی این بازی است همچنین برخی کشورهای منتقد آمریکا مانند ونزوئلا هدف هستند این مسئله جنگی اقتصادی است که دو کشور عربستان و آمریکا با هماهنگی هم انجام داده‌اند که یکسری کشورها در این وضعیت ضرر می‌کنند که کشور عربستان را هم شامل می‌شود.


این استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: متاسفانه عربستان کشوری دست نشانده آمریکا است و به منافع ملی مردم کشورش توجه ندارد و این اقدام عربستان با اینکه به خود نیز ضرر می‌رسانند با هدف فشار بر ایران و روسیه صورت گرفته است. اما اولویت اول ایران است به عقیده بنده مسئولان کشورمان باید این موضوع را پیگیری کنند چرا که نیاز به طراحی برای مقابله با این حرکت است.

ایزدی تصریح کرد: باید توجه داشت تا با برنامه‌ریزی این حرکت آمریکا نقض شود و نیاز به طراحی دولت برای جلوگیری از این اقدام داریم چرا که این موضوع سیاسی است و طراحی سیاسی و اقتصادی را می‌طلبد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی در پایان خاطر نشان کرد: به طور کل باید باید در همه شرایط به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه شود در حال حاضر عملکردها در حوزه اقتصاد مقاومتی رضایت بخش نبوده در کنار این باید برای عملکرد دولت عربستان و آمریکا که با طراحی سیاسی پیش می‌رود باید مقابله جدی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.