خطیب مسجدالاقصی ضمن هشدار درخصوص خطر یهودی سازی قدس اعلام کرد که تشکیلات خودگردان فلسطین برای حل مشکلات خود به مذاکرات بیهوده تکیه کرده است که هیچ نتیجه ای را در بر ندارد.

هشدار درباره خطرات یهودی سازی قدس/ مذاکرات سازش بیهوده و بی نتیجه است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسئله فلسطین و تلاشها و اقدامات برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی قدس از مباحث مطرح در جهان اسلام و خاورمیانه طی سالیان اخیر محسوب می شود.

"شیخ عکرمه صبری" خطیب و امام جماعت مسجد الاقصی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: رژیم صهیونیستی از سال 1967 تا کنون طی مراحل مختلف و پیوسته در حال تلاش برای یهودی سازی اراضی اشغالی است، اما درخصوص مسئله "کشور یهود" که اخیرا مطرح شده باید تاکید کنم که به عقیده من اعلام رسمی این مسئله به دلیل واکنشهای داخلی و بین المللی در مخالفت با این طرح دور از ذهن به نظر می رسد.

وی در خصوص انتفاضه سوم ملت فلسطین اعلام کرد که انتفاضه به اشکال مختلف در جریان است، اما در حال حاضر به صورت مقطعی در حال انجام است.

 خطیب مسجد الاقصی در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه تنها کسانی که دست به انتفاضه می زنند، فلسطینیهایی هستند که در قدس ساکن هستند، اما همقطاران ما در کرانه باختری به دلیل اعمال فشارهای تشکیلات خودگردان از دست زدن به انتفاضه محروم هستند و من همینجا به عربها و مسلمانان می گویم که آیا از ما می خواهید که دست به انتفاضه بزنیم و شما ما را تماشا کنید در حالی که دستهای ما بسته است؟

 صبری تاکید کرد: اگر مسلمانان و عربها به صورت کاربردی و فعالانه از ما حمایت نکنند انتفاضه ای وجود نخواهد داشت.

 وی در پاسخ به سؤالی درخصوص دلایل تلاش اسرائیل برای تصویب قانون یهودی سازی اراضی فلسطین تصریح کرد: رژیم صهیونیستی همواره متجاوزانه، بی حساب و کتاب و مستبدانه  عمل می کند، مقامات این رژیم تلاش می کنند که این اقدامات را قانونی جلوه دهند و از همین رو به کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) روی می آورند تا به تمام دنیا بگویند که اقدامات آنها در چارچوب قانون و دموکراسی انجام می شود، هر چند به شکل دروغین و ساختگی.

خطیب مسجد الاقصی در ادامه به مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد که تشکیلات خودگردان در تلاش است تا با انجام مذاکرات بی پایه و اساس و بیهوده مشکلات خود را حل و فصل کند و این در حالی است که این مذاکرات هیچ دردی را درمان نمی کند و نتیجه ای در پی ندارد.

وی ضمن اشاره به خطر یهودی سازی قدس اعلام کرد که قدس در مسیر یهودی سازی قرار گرفته است.

رئیس هیئت اسلامی عالی بیت المقدس در ادامه اظهار داشت: کشورهای اسلامی و عربی در حال حاضر سرگرم مشکلات داخلی خود هستند و از مسئله مسجدالاقصی غافل مانده اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.