۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 255025

در جریان سفر یک هیات اقتصادی ژاپنی به ایران این گروه از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های زیربنایی کشور استقبال کرده و به طور خاص از برنامه ریزی برای ورود به خط سریع السیر تهران – اصفهان سخن گفته‌اند.

ژاپنی‌ها در راه اصفهان

 به گزارش ایسنا، این هیات ژاپنی که در طول هفته گذشته از بسیاری از زیرساخت‌های اقتصادی ایران از جمله بندر شهید رجایی دیدار کرده و با مقامات وزارت راه و شهرسازی مذاکرات مختلفی انجام داده‌اند در رابطه با حضور در پروژه‌های زیربنایی کشور ابراز علاقه کرده اند.

هر چند بحث های مطرح شده در طول این سفر بیشتر حول محور معرفی پروژه‌های بزرگ زیربنایی در ایران بوده و کمتر به طور خاص و جزیی به ورود ژاپنی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی اختصاص یافته اما با توجه به نگاه مثبت دو طرف به ادامه یافتن این همکاری احتمال سرمایه‌گذاری این کشور توسعه یافته آسیایی دراین طرح‌ها بسیار بالا است.

پس از انجام مذاکرات ابتدایی بین ژاپنی‌ها و مسوولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور بنا شده این گروه طرح‌های مطرح شده از سوی ایران را در کشور ژاپن بررسی کرده و نتایج دقیق بررسی‌هایشان را به ایران اعلام کنند.

با توجه به کمرنگ شدن بخشی از تحریم های اقتصادی ایران در سال گذشته و همچنین تغییر رویکرد دولت نسبت به دریافت سرمایه‌های مختلف برای پوشش طرح‌های زیربنایی از سوی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی سیل مشتریان خارجی که برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های ایران اعلام آمادگی می کنند رو به افزایش گذاشته و هر روز نام جدید در این عرصه مطرح می شود.

پس از آن که چینی‌ها در چند ماه گذشته چند طرح عمده اقتصادی در ایران از جمله طرح سریع السیر کردن راه‌آهن تهران – مشهد را در اختیار گرفته‌اند و همچنین چند هیات سرمایه‌گذار اروپایی نیز در قالب تیم‌های کارشناسی وضعیت ایران را برای سرمایه‌گذاری بیشتر بررسی کرد حالا ورود ژاپن نشان از آن دارد که می‌توان برای طرح‌های عمرانی ایران مشتریانی از کشورهای توسعه یافته نیز پیدا کرد. هر چند این سفر به عنوان یک مقدمه در گسترش همکاری‌های دو طرفه ایران و این کشور آسیای جنوب شرق به حساب می‌آید اما می‌تواند آغازی برای یک سلسله همکاری بلند مدت در زمینه توسعه زیرساخت‌های ایران تلقی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.