قدس: نمایندگان مردم نیشابور و کاشمر در مجلس شورای اسلامی طی جلسه‌ای در مشهد طرح بازسازی جاده نیشابور، کوهسرخ و کاشمر را مورد بررسی قرار دادند و بر اجرای هر چه سریعتر ترمیم و بازسازی این جاده 50 ساله تأکید کردند.

تأکید نمایندگان مجلس بر بازسازی جاده 50 ساله کاشمر - نیشابور

غفور حلمی از معتمدان بخش کوهسرخ گفت:جاده کاشمر، کوهسرخ و نیشابور 50 سال قدمت داردکه از زمان احداث تاکنون به جز تعریض چند پیچ خطرناک، هیچ اقدامی بر روی آن انجام نشده و حتی آسفالت آن نیز مربوط به قبل از انقلاب است.

وی گفت: مزیتهای فرهنگی، سیاحتی و زیارتی شهرهای کاشمر و نیشابور ایجاب می‌کند که این جاده هرچه سریعتر بازسازی و نوسازی شود تا کاشمر به عنوان دومین قطب زیارتی خراسان و نیشابور به عنوان شهر نمونه در زمینه گردشگری و برخوردار از مفاخر بزرگ بتوانند ارتباطات مواصلاتی بهتری برقرار کنند.

دکتر سبحانی نیا نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن خطرناک توصیف کردن این جاده که 70 کیلو متر آن در حوزه استحفاظی اداره راه نیشابور قرار دارد، افزود: هم اکنون با اختصاص اعتباری، کار ترمیم و آسفالت این جاده آغاز شده، اما برای سرعت بخشیدن به آن لازم است نشستهایی با وزیرراه و شهر سازی، معاون شهرسازی وزارت و استاندار خراسان رضوی و نیزمدیران ادارات راه کاشمر و نیشابور برگزار شود تا کار به سرانجام برسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: ظرفیتهای گردشگری، زیارتی، تجاری و اقتصادی شهرستانهای کاشمر و نیشابور ایجاب می‌کند که این جاده به یک جاده شریانی ارتقا پیدا کند و حتی در جهت دو بانده کردن آن نیز باید اقدام لازم انجام شود، اما در این مرحله نیز باید نسبت به تعریض و نیز برداشتن پیچهای خطرناک آن که هر ساله تلفات جانی در پی دارد، اقدام کرد.

دکتر اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر و بردسکن در مجلس نیز گفت:این جاده باید از جاده بین شهری خارج و به جاده اصلی و شریانی تبدیل شود، زیرا مراکز علمی و فرهنگی و سیاحتی دو شهر ایجاب می‌کند این جاده توسعه و بازسازی شود.

وی افزود:هم اکنون 300 میلیون تومان اعتبار اولیه بدین منظور و یک میلیارد تومان در مرحله بعدی برای تعریض پیچهای خطرناک جاده از سمت کاشمر بدین منظور اختصاص یافته است، اما با توجه به مسیر طولانی آن، این مبلغ اعتبار تکاپوی امور را نمی‌کند.

وی گفت:از 130 کیلومتر جاده نیشابور به کاشمر حدود 60 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره راه کاشمر قرار دارد و بقیه در حوزه اداره راه نیشابور است که باید هماهنگی بیشتری بین مسؤولان دو شهرستان انجام شود.

در این جلسه نمایندگان کاشمر و نیشابور در مجلس شورای اسلامی، بخشدار کوهسرخ را متولی پیگیری امور مربوط به تشکیل جلسات و کار گروهی که بدین منظور تشکیل شود، تعیین کردند.

 رضا رمضانی بخشدار کوهسرخ هم گفت : ان شاءا... با اقدامهایی که انجام خواهد شد، رضایت مردم این دو شهر بخصوص مردم ولایتمدار بخش کوهسرخ فراهم می‌شود.

در این جلسه مقرر شد مطالعات لازم بر روی خاک مسیر روستاهای چلپو و عطائیه انجام و ورودی شهر نیشابور نیز اصلاح شود.

گفتنی است، جاده 50 ساله نیشابور به کوهسرخ و کاشمر به دلیل پیچهای بسیار خطرناک ، عرض کم و آسفالت نامناسب که همچنان از قبل انقلاب دست نخورده باقی مانده است، همه ساله شاهد حوادث ناگوار رانندگی و تلفات جانی بسیاری برای مردم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.