۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۳
کد خبر: 255200

یک پایگاه آمریکایی اظهارات وزیر نفت عربستان سعودی درباره تولید بیش از حد نفت در آمریکای شمالی و تاثیر آن بر پایین آمدن بهای جهانی نفت را «جفنگ و چرند» خواند.

 اظهارات وزیر سعودی  «چرند» است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، یک پایگاه آمریکایی در گزارشی به بررسی نقش عربستان سعودی در پایین آمدن شدید بهای جهانی نفت پرداخت.

پایگاه «فاینشنال پست» در گزارشی درباره پایین آمدن اخیر بهای جهانی نفت می‌نویسد: «طی هفته اخیر، وزیر سعودی مقصر پاینن آمدن قیمته نفت را تولید بیش از اندازه(صادرات) در آمریکای شمالی عنوان کرد اما این موضوع، "جفنگ و چرند" است».

در این گزارش که نویسنده آن به قلم «دایان فرانسیس» است، آمده که عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس از سقوط قیمت نفت به عنوان «تاکتیکی در جنگشان با ایران» در حال استفاده هستند.

در ادامه گزارش آمده است: «شکسته شدن قیمت نفت مورد استقبال، تایید و احتمالا تشویق واشنگتن و اروپایی‌ها و حتی چینیها قرار گرفته چرا که این سه منطقه واردات نفت زیادی داشته و (به خاطر کاهش بهای نفت) تولید ناخالص داخلی‌شان بهبود یافته است».

در بخشی دیگری از مطلب نویسنده آمریکایی ضمن تمجید از کاهش بهای جهانی نفت و تاثیر آن بر روسیه این چنین ادعا شده است: «یک تاثیر و منفعت جانبی دیگر این موضوع، اثر آن بر روی اقتصاد روسیه است؛ آقای پوتین اکنون در حال دریافت بزرگترین تحریم در قبال حمله غیرقانونی به اوکراین است».

در این گزارش با اشاره به تاثیر قیمت پایین جهانی نفت بر مواضع خارجی ونزوئلا ادعا شده است: «منطقه دیگر که از بهای نفت نفع می‌برد، نیمکره غربی(آمریکای لاتین) است. ونزوئلا به تغییر رفتار کوبا در قبال واشنگتن تاثیر زیادی داشته؛ از آنجایی که مسکو و کاراکاس دیگر نمی‌توانند به کاسترو کمک کالی دهند، این موضوع سبب کمک به روند توافق آمریکا-کوبا شده است».

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۷
    1 0
    قابل توجه کسانیکه که می گویند آمریکا خوب است آمریکا فقط شیطان بزرگ است