رسانه های خبری از قطع ارتباط با یک هواپیمای مسافربری متعلق به خطوط هوایی «ایر آسیا» که از اندونزی عازم سنگاپور بود، خبر داده اند.

یک هواپیمای مالزیایی دیگر با 155 مسافر از صفحه رادارها محو شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خطوط هوایی «ایر آسیا» مالزی روز یکشنبه اعلام کرد ارتباط یک فروند هواپیمای مسافربری این شرکت با برج مراقبت قطع شده است.

بنا بر اعلام «ایر آسیا»، پرواز شماره QZ8501 که از شهر «سورابایا» اندونزی عازم سنگاپور بود، بامداد امروز از صفحه رادار محو شده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات حمل و نقل اندونزی گزارش داده است که این هواپیما حامل 155 مسافر به علاوه 6 خدمه بوده است.

بر اساس برنامه، این پرواز باید 4 ساعت قبل به مقصد می رسید، اما ارتباط با آن قطع شده و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست.

در پی بروز این حادثه، «ایر آسیا» اعلام کرده است که عملیات امداد و نجات برای شناسایی منطقه سقوط احتمالی این هواپیما، در جریان است. به نوشته خبرگزاری رویترز، نیروی هوایی و دریایی سنگاپور در این عملیات مشارکت دارند.

«درک فن دام» کارشناس هواشناسی شبکه سی ان ان گزارش کرده است که در منطقه ای که این هواپیما در حال پرواز بوده، طوفانی شدید در جریان بوده است.

مقامات اندونزیایی اعلام کرده اند که خلبان هواپیما پیش از قطع ارتباط، خواستار پرواز در ارتفاع بالاتر شده تا از ابرها فاصله بگیرد.

آخرین تماس با هواپیما، در منطقه ای بین دو شهر «تانجونگ پاندان» و «پونتیاناک» استان «کالیمانتان غربی» اندونزی برقرار شده است.

در یک سال گذشته، صنعت هوانوردی مالزی با دو فاجعه ناپدید شدن عجیب پرواز شماره MH370 بر فراز دریای جنوبی چین و همچنین ساقط شدن مرموز هواپیمای پرواز MH17 در مرز اوکراین و روسیه، مواجه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.