قدس آنلاین:فرماندار شهرستان شیروان،از دهیاری ها خواست از محل منابع مالی دهیاری ها جهت توسعه فرهنگ کتابخوانی هزینه کنند.

دهیاری ها از محل بودجه فرهنگی برای توسعه کتابخوانی هزینه کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،  عباسعلی صفایی،  در جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه های عمومی با اشاره به ارزش کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام، گفت: برای کتاب و کتابخوانی باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود و در قبال آن همه ما مسئول هستیم.

وی با اشاره به نقش تبلیغات در توجه به کتاب و کتابخوانی گفت: ائمه جماعت می توانند مردم را به کتابخوانی سوق دهند و از تریبون مساجد برای این هدف بهره ببرند.

صفایی بر ارتباط دو سویه کتابخانه های عمومی با سایر ارگان ها و نهاد ها  تاکید کرد وگفت: با تعامل بین ارگان ها و ایجاد فضای مناسب برای کتابخوانی می توانیم شرایط کتابخوانی را ارتقاء بخشیم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی  نیز در این جلسه با اشاره به ایستگاه های مطالعاتی گفت: ایستگاه مطالعه گامی موثر در جهت ارزش دادن به کتاب و کتابخوانی بوده است و توانسته است تا کنون در جامعه نقش محوری ایفا نماید.

علی رحیمی جلسات نقد کتابخوانی را در سطح کتابخانه های عمومی شهرستان شیروان مورد اشاره قرار داد و گفت: جلسات نقد کتاب باعث نگاه کردن عمیق و همه جانبه به کتاب می شود.

این جلسه با هدف "بررسی میزان تحقق سند نهضت مطالعه مفید در شهرستان شیروان" برگزار شد، و تمام اعضاء در این خصوص برنامه های دستگاه خود را ارائه کردند.

در این جلسه مقرر شد ادارات متقاضی در خصوص آموزش کتابدار با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیروان اقدام به آموزش پرسنل کنند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.