قدس آنلاین - تبریز : معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی افزود : تنها یک سوم مشکلات پروژه های عمرانی مربوط به اعتبارات است .

پروژه های عمرانی نباید به دلیل کمبود اعتبار متوقف شوند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که پروژه های عمرانی استان نباید به دلیل کمبود اعتبار متوقف شوند، افزود: تنها یک سوم مشکلات پروژه های عمرانی مربوط به اعتبارات است و مابقی مشکلات مربوط به بحث‌های مدیریتی و تدبیر در مدیریت پروژه‌هاست.

محمدصادق پورمهدی در جلسه شورای فنی استان، اظهار داشت: باید در اجرای پروژه های عمرانی مشارکت مردم را جلب کنیم و با به میان آوردن مردم، این پروژه ها را هرچه سریع تر به مرحله بهره برداری برسانیم.

پورمهدی گفت: البته نباید دستگاه ها را وادار به هزینه های اضافه بر مصوب کنیم چرا که از سوی دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات مورد مواخذه قرارمی گیرند.

وی افزود: مطالبات در بخش راه زیاد و در این میان اعتبار محدود است و از این رو باید چاره اندیشی کنیم و با مدیریت پروژه ها پاسخگوی مطالبات مردم باشیم.

وی با اشاره به پروژه مرند - جلفا که متوقف شده گفت: اعتبارات این طرح از سوی سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور تامین می شود و نباید به دلیل نبود اعتبار و یا هزینه کرد اعتبار مصوب تعطیل شود.

پورمهدی افزود: پروژه مرند - ایواوغلی که تا کشکسرای آماده بهره برداری است باید با نصب علایم و گاردریل زیر بارترافیک برود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت اعتبارات عمرانی استان مشخص است و نباید انتظار بهبود این اعتبارات را داشته باشیم و بهترین روش برای عبور از این مشکل، مشارکت دادن مردم و مدیریت پروژه هاست.

معاون عمرانی استاندار همچنین از فرمانداران شهرستان ها خواست تا هزینه های شهرداری ها را کنترل کنند چرا که دولت کمک های مالی خوبی به شهرهای زیر 50 هزار نفرکرده و این کمک ها باید صرفا در پروژه های عمرانی هزینه شود و هزینه آن در امور جاری و یا پرداخت حقوق تخلف است.

پورمهدی همچنین در خصوص درخواست پیمانکاران استان مبنی بر اختصاص امتیاز ویژه به آنها برای شرکت در مناقصات درون استانی افزود: این پیمانکاران از امتیاز بومی بودن در مناقصات برخوردارند اما این به معنای حذف پیمانکاران دیگراستان ها از پروژه های عمرانی استان نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.