رییس سازمان شیلات از آغاز صادرات محصولات شیلاتی به روسیه تا چند روز آینده خبر داد و گفت: با توجه به حجم تولید انواع آبزیان در کشور هیچ محدودیتی برای صادرات به روسیه نداریم.

آغاز صادرات محصولات شیلاتی به روسیه از ابتدای ژانویه
به گزارش (ایسنا)، حسن صالحی امروز - یکشنبه - در حاشیه بیست و نهمین دوره تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته و بازدید هیات اعزامی از روسیه از استان‌های تولیدکننده محصولات شیلاتی مانند بوشهر، نهایتا به این نتیجه رسیدیم که از ابتدای ژانویه (اواخر هفته جاری) صادرات محصولات شیلاتی ایرانی به ویژه میگو و قزل آلا که مدنظر طرف روسی است، آغاز شود.

وی افزود:‌ با توجه به حجم تولید انبوه انواع محصولات شیلاتی در کشور هیچ محدودیتی برای صادرات این محصولات به روسیه نداریم.

رییس سازمان شیلات اظهار کرد:‌ هفته گذشته که هیات دامپزشکی روسیه به ایران آمد و از مراکز فرآوری ما در استان‌های بوشهر و تهران بازدید کرد کارگاه آموزشی برگزار شد و براساس توافقات مقرر شد تا از ژانویه امسال صادرات محصولات شیلاتی از ایران به روسیه آغاز شود.

صالحی افزود: روند بازار و تامین آن از یک منحنی عرضه و تقاضا پیروی می‌کند و در این راستا توصیه به صادرکنندگان ایرانی این است که در کیفیت محصولات صادراتی کوتاهی نکنند و قیمت‌ها را نیز در ابتدای کار بالا نبرند.

وی درباره میزان ظرفیت صادراتی محصولات شیلاتی مانند قزل آلا و میگو که مدنظر طرف روسی است و این که چگونه باید سیاست گذاری کرد تا مشتریان قدیمی این محصولات مانند اسپانیا و ایتالیا و غیره به دست فراموشی سپرده نشوند،‌ گفت: با توجه به میزان تولید محصولات شیلاتی در کشور و افزایش میزان آن طی سال گذشته هیچ محدودیتی برای صادرات وجود ندارد.

رییس سازمان شیلات تصریح کرد: در زمینه صادرات محصولات شیلاتی ایران سابقه دیرینه‌ای به اتحادیه اروپا دارد و مرتبا محصولات ایرانی کنترل می‌شود، بنابراین مشکلی در زمینه کیفیت محصولات شیلاتی ایرانی وجود ندارد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.