قدس آنلاین-شهرکرد،سجاد امانی ؛استان چهارمحال وبختیاری با بیش از 32 مورد اهدای عضو در سال بالاترین میزان اهدای عضودر کشور را به تناسب جمعیت داراست.

انجام پیوند موفقیت آمیز" کلیه " در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان در حاشیه افتتاح بخش نوزادان و همچنین بهسازی و نوسای بخش زنان و زایمان در گفتگوی اختصاصی از انجام عمل پیوند موفقیت آمیز "کلیه" در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد خبر داد.

مرتضی هاشم زاده چالشتری افزود:: با اجرای موفق دوپیوند کلیه در اول دیماه  ماه و پنجم دیماه سال جاری در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، امکان انجام این عمل جراحی در استان فراهم شده است.

هاشم زاده چالشتری با بیان اینکه ؛بخش پیوند کلیه با 50 میلیون ریال اعتبار در فضایی به وسعت 220متر مربع در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد ایجاد شده و آماده پذیرش همزمان دوبیمار برای پیوند کلیه است.

دکتر هاشم زاده چالشتری خاطر نشان ساخت، شرایط اولیه برای پیوند سایر اعضا نظیر قلب نیزدر این بخش فراهم است اما برای اجرای این عمل ها باید هماهنگی هایی با مراکز دانشگاهی سایر استان ها صورت گیرد

وی تصریح کرد: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان تلاش می کند تا در آینده نزدیک، عمل پیوند سایر اعضا نیز در این استان انجام شود

هاشم زاده چالشتری درادامه در خصوص اجرای طرح تحول نظام سلامت، این طرح را اقدامی ارزنده درراستای کاهش هزینه های بیماران دانست و گفت: چهارمحال وبختیاری در زمینه ترویج زایمان طبیعی وکاهش آمار سزارین، تشکیل پرونده سلامت الکترونیکی بیماران و ارتقای خدمات هتلینگ بیمارستان ها که بخشی از برنامه های طرح تحول نظام سلامت را شامل می شود، رتبه برتر را در کشور کسب کرده است.

وی افزود: درسفر اخیر معاونان وزیر بهداشت ودرمان به استان به دلیل اجرای مطلوب طرح هتلینگ و بهسازی بیمارستان ها حدود 9 میلیارد ریال اعتبار تشویقی به استان اختصاص یافت.

دکتر هاشم زاده چالشتری با بیان جذب 300میلیارد ریال اعتبار برای تامین تجهیزات وامکانات موردنیاز مراکزدرمانی استان اظهارداشت: با این اعتبار که عمده آن ازمحل اعتبارات درآمدی بوده، مشکل تجهیزاتی بسیاری از مراکز درمانی وبیمارستان های استان حل شده است.

وی بابیان اینکه :در سال جاری 84 پزشک متخصص وفوق تخصص موردنیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی جذب استان شده و در حد قابل توجهی فضای آرامش را در بخش بهداشت ودرمان استان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: طی این مدت امکان بیش از 120 تست آزمایشگاهی جدید نیز در استان فراهم شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی وخدمات بهداشتی ودرمانی استان میزان بدهی وکسری بودجه این دانشگاه را در سال گذشته 845 میلیارد ریال عنوان کرد وگفت: با تلاش کارکنان دانشگاه این میزان کسری به 500میلیارد ریال کاهش یافته است.

وی افزود: حدود 200 میلیارد ریال از این بدهی به منظورتامین دارو وتجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی تحمیل شده است.
هاشم زاده چالشتری از اجرای بیش از 85 پروژه در بخش بهداشت و درمان استان خبر داد و گفت: توسعه فضای اداری وآموزشی بیمارستان کاشانی به میزان 7 هزار متر مربع و توسعه بیمارستان لردگان از مهمترین این پروژه هاست

 شایان ذکر است استان چهارمحال وبختیاری با بیش از 32 مورد اهدای عضو در سال بالاترین میزان اهدای عضودر کشور را به تناسب جمعیت داراست.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.