قدس آنلاین:رئیس ستاد استانی یادواره 27 شهید هنرمند خراسان شمالی از برگزاری یادواره شهدای هنرمند 10 دیماه سال جاری در مجتمع فرهنگی وهنری گلشن بجنورد و چاپ آثار این هنرمندان خبرداد.

آثار 27 شهید هنرمند خراسان شمالی در قالب کتاب به چاپ می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،حسین ثابت قدم وحید با اعلام این خبر در نشست خبری با خبرنگاران افزود: از تعداد 27 شهید هنرمند، 13 شهید در رشته تئاتر، 11 شهید هنرمند در رشته شعر و 3 شهید در رشته خوشنویسی ونقاشی شناسایی شده اند که یادواره آنها برگزار می شود.

وی شناساندن هنرمندان شهید به عنوان الگو بویژه جوانان هنرمند در رشته های مختلف هنری، بهره برداری از فضای معنوی برگزاری یادواره ها و تاثیر گذاری در جامعه هنری و مخاطبین و نیز گسترش فرهنگ ایثار و شهادت با چاپ و نشر آثار شهدای هنرمند را از اهداف محوری برپایی این یادواره ذکر کرد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی دیدار و سرکشی از خانواده معظم شهدای هنرمند، رونمایی از کتاب عشق جاودان(برگرفته از زندگینامه و آثار شهید هنرمند وحیدی حصاری)، رونمایی از کتاب چهارده روایت(برگرفته از زندگینامه شهید ان نظم بجنوردی و حمید خیر دستجردی)، رونمایی از کتاب بچه مایه دار(برگرفته از زندگینامه شهید محسن محمد زاده)، رونمایی از کتاب گل باغ روشنایی (برگرفته از زندگینامه شهید دکترمصیب لنگری)، کتاب صوتی یاس کبود هرمدان(درخصوص شهید رجبعلی محمد زاده) ، چاپ نمایش نامه در خصوص شهدا و راهیان نور، رونمایی از تندیس شهدای هنرمند و نمایش آثاری شامل فیلم و مستند از شهید وحیدی حصاری، شهید مصطفی کریمی و شهید امانی را از اهم برنامه های جنبی این یادواره  برشمرد.

ثابت قدم وحید با بیان اینکه 2000 شهید هنرمند در کشور شناسایی شده است و کنگره سراسری این شهیدان در کل کشور برگزار می شود، اظهارداشت: از این تعداد 27 شهید هنرمند در استان ما شناسایی شده است که یادواره این شهیدان 10 دیماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد با حضور مسئولین استانی و خانواده های این شهیدان برگزار می شود.

سرپرست معاونت امور فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه تصریح کرد: هنرمندان با زبان هنر می توانند بهترین معرفی را از کارهای معروفی که در جامعه است را ارائه دهند.

حجت الاسلام ناصر هدایتی گفت: نسل امروز نیازمند آشنایی با آثار هنری هنرمندان است که در همین راستا ضرورت دارد تا بتوانیم با برپایی اینگونه یادواره ها و برنامه ها آثار هنرمندان را به مردم به ویژه به نسل جوان معرفی کنیم.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.