سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به رشد ۵۴ درصدی صادرات سیب‌درختی در سال‌جاری، گفت: صادرات پسته تا پایان سال به ۱.۵ میلیارد دلار می‌رسد.

سیب جنجالی ایران به اروپا می‌رود/ صادرات ۱.۵ میلیارد دلاری پسته

علی محسنی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در ۸ ماهه امسال بیش از ۱۶۹ هزار تن سیب درختی به ارزش بیش از ۷۳ میلیون دلار از کشور صادر شده است، افزود: این صادرات نسبت به ۸ ماهه سال قبل از نظر وزنی ۵۴ درصد رشد داشته است، ضمن اینکه سیبی که در شبکه‌های مجازی آن همه جنجال در موردش برپا شد، به اتحادیه اروپا صادر می‌شود.

وی، صادرات پسته در ۸ ماهه امسال را نیز بیش از ۱۰۸ هزار تن به ارزش بیش از ۹۶۶ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این صادرات نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد از نظر وزنی و ۶۹ درصد از نظر ارزشی رشد دارد.

محسنی، صادرات کشمش را بیش از ۷۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات نسبت به سال قبل ۱۷ درصد از نظر وزنی و ۲۲ درصد از نظر ارزشی کاهش یافته است.

سرپرست دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: اتفاقی که در دولت یازدهم رخ داد، راستی آزمایی آمار تولید بود که بر این اساس، در سال ۹۲ تولید محصولات باغی بیش از ۱۵ میلیون تن بوده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ بیش از ۲۴ درصد توسعه محصولات باغی مربوط به پسته بوده است، گفت: پسته اولین محصول صادراتی بخش کشاورزی است، در سال ۹۲ میزان صادرات این محصول بیش از یک میلیارد دلار بوده است و پیش بینی می‌شود میزان صادرات آن تا پایان سال‌جاری به ۱.۵ میلیارد دلار برسد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.