گروه میهن – مصدق: رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نسبت به تعطیل نشدن مدارس در شرایط اضطرار آلودگی هوا انتقاد کرد.

شورای شهر:  مدارس را تعطیل   کنید

دکتر رحمت ا... حافظی در جلسه علنی شورا تصریح کرد: وزارت بهداشت مسؤول و متولی تامین، حفظ و ارتقای سلامت جامعه است و وقتی این وزارتخانه اعلام می کند وضع موجود برای دانش آموزان زیان آور است اجازه ندهیم وزارت آموزش و پرورش تبعیت نکند. 

حافظی با اشاره به اینکه تذکر به وزیر آموزش و پرورش وارد است، تاکید کرد: فرزندان ما باید سالم باشند تا بتوانند درس بخوانند، این درست نیست که دانش آموزان را برای امتحان به مدارس بکشانیم و به سلامت آنها آسیب برسانیم. وی پرسید:  آیا حاصل مصوبات برج باغها، به  بهبود هوای تهران  انجامیده است؟

وی در ادامه در قالب تذکری به شهرداری تهران گفت: در گزارش تفریغ بودجه سال 92 که در اختیار داریم؛ ردیف بودجه توسعه و ساماندهی حمل و نقل عمومی ریلی 707میلیارد تومان است که از این مبلغ 415میلیارد تومان توسط شهرداری برداشت شده است.

 وی ادامه داد: ممکن است شهرداری تهران برای این کار دستاویز قانونی داشته باشد، اما چرا با وجود تاکید بر توسعه حمل و نقل عمومی ریلی، این بودجه  صرف تملک اراضی و املاک و روان سازی عبور ومرور پیاده می شود؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران  نیز در بحث باغها  از دیوان عدالت اداری انتقاد کرد و گفت: این دیوان در گذشته  وقعی به مصوبه شورای شهر نمی گذاشت و درباره تمام رأی‌هایی که برای باغ داده می شد به ما می گفت شما اجازه صدور رأی ندارید، بلکه ماده 14 در وزارت مسکن وجود دارد که باید تصمیم بگیرد.

مهدی چمران افزود: در چنین شرایطی طرحی تهیه کردیم و به مجلس بردیم که «تنها مرجع تشخیص برای قطع درختان شورای اسلامی شهر است».

البته  این مصوبه مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت و پس از  سه بار اصلاح در مجلس سرانجام به مجمع تشخیص مصلحت رفت و  در سال 86 به تصویب رسید  که  بر اساس آن  باید اجازه ساخت در30 درصد از خانه های 500 تا 200 متری که درخت ندارند یا کم دارند، صادر شود و در 70 درصد باقی مانده باید درختکاری باشد. در واقع ما با این مصوبه به طور قطع و یقین توانستیم  بسیاری از این باغ – مسکونی (تمامی محدوده شمیران، بخشی اعظمی از منطقه 2 و منطقه 3) که در حال اضمحلال بود را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • niloofarnoori78@gmail. com IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۰
    0 0
    توروخدا تعطیل کنید مادر من ناراحتی قلبی داره باید بیاد دنبالم خودم مریضم سرما خوردم خواهش میکنم تعطیل کنید خواهش مریضی زیاده بخدا به جون خودم گلویم خیلی درد میکنه