قدس آنلاین،الف.زمینی؛ برگزاری پنجمین سالگرد حماسه 9 دی در شهرهای مختلف کشور، انتقاد تند وزیر بهداشت از بیمه های تکمیلی، کارت زرد دوم مجلس به وزیر صنعت از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "انتقاد تند وزیر بهداشت" تا "سوتفاهم 4.1میلیاردی"

ملت، شکست فتنه را فریاد کرد

روز گذشته در پنجمین سالگرد حماسه 9 دی، شهرهای مختلف کشور شاهد برگزاری تجمعات و مراسمی در بزرگداشت این روز و محکومیت جنایات و خیانت‌های فتنه‌گران بود. روزنامه "قدس" عکس صفحه اول خود را به این موضوع اختصاص داد و نوشت: "ملت، شکست فتنه را فریاد کرد"

"کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "فراموش نمی کنیم فتنه گران باید به اشد مجازات برسند"

گفتنی است «ما فراموش نمی کنیم" نام کمپینی است که در آستانه پنجمین سالگرد حماسه 9 دی، به همت شبکه اجتماعی افسران راه اندازی شد به طوری که این کمپین در سایر شبکه های اجتماعی نیز با استقبال چشمگیری مواجه شد.

از میان دیگر روزنامه ها؛ روزنامه های "رسالت"، "حمایت"، "جوان"، "خراسان"و "جمهوری اسلامی" تیتر یک های خود را به 9دی اختصاص دادند.

رسالت: "دکتر علی لاریجانی: حماسه 9دی طراحی دشمن را نقش بر آب کرد"

حمایت: "ملت با حماسه 9دی چشم فتنه را کور کرد"

جوان: "روحانی: 9دی بیعت مجدد با رهبری و اصل ولایت فقیه بود"

خراسان: "روحانی: 9دی بیعت مجدد با جمهوری اسلامی و روز وحدت ملی بود"

جمهوری اسلامی: "رئیس جمهور: باید از حماسه حضور مردم در نهم دی در مسیر تحکیم وحدت و قانون گرایی استفاده کنیم"

***

انتقاد تند وزیر بهداشت از بیمه های تکمیلی

در حال حاضر به دلیل ناکارآمد بودن بیمه پایه که هر فردی باید از آن برخوردار باشد، مردم برای جبران خسارت ناشی از هزینه های درمانی به سراغ بیمه های تکمیلی می‌روند.

روزنامه "قدس" با بیان اینکه "بخش «تجارت زده» نظام سلامت تنها به سود خود می اندیشد"؛ در تیتر یک خود نوشت: "انتقاد تند وزیر بهداشت از بیمه های تکمیلی"

وزیر بهداشت گفته است: "بیمه‌های تکمیلی بسیار بد عمل می‌کنند و متأسفانه این بیمه‌های تجاری فقط به سودشان توجه دارند و بیمه مرکزی هم فقط تماشاگر این اوضاع شده است."

روزنامه "همشهری" نیز در شماره امروز خود از "خدمات ناقص بیمه های تکمیلی" نوشت.

***

نعمت زاده 2 کارته شد

نمایندگان مجلس به‌دلیل قانع نشدن از پاسخ‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره پرسش‌های نمایندگان تهران و فلاورجان، هشتمین کارت زرد مجلس به وزرا را به محمدرضا نعمت‌زاده نشان دادند؛ بدین ترتیب وی دومین کارت زرد خود را از خانه ملت دریافت کرد و در یک‌قدمی استیضاح قرار گرفت.

روزنامه "قدس" نیز با بیان اینکه "توضیحات نعمت زاده نمایندگان را قانع نکرد" در یکی از تیترهای خود نوشت: "کارت زرد دوم مجلس به وزیر صنعت"

روزنامه "وطن امروز" هم از دو کارته شدن وزیر صنعت در مجلس نوشت و تیتر زد: "کارت زرد برای واردات بی رویه"

"آرمان امروز" هم در این خصوص نوشت: "نعمت زاده 2 کارته شد"

تیتر روزنامه "اعتماد" در این خصوص جالب توجه به نظر می رسد: "تصمیمات احمدی نژاد دلیل کارت زرد به وزیر روحانی"

روزنامه اقتصادی "گسترش صنعت" در این خصوص از قول وزیر صنعت می نویسد: "نمایندگان به آمار رسمی گمرک توجه کنند"؛ در این روزنامه می خوانیم: "دولت امسال یک کیلو برنج و شکر هم وارد نکرده است"، این روزنامه همچنین از کاهش 593میلیون دلاری واردات خودروهای لوکس خبر می دهد.

***

سوتفاهم 4.1میلیاردی!

در حالي که موضوع اتهام به دولت در مورد برداشت از صندوق توسعه ملي مي‌رفت که به يک چالش ميان دولت و برخي نمايندگان مجلس تبديل شود، در جلسه مشترک کميسيون برنامه و بودجه با نمايندگان دولت متشکل از وزير اقتصاد، رئيس کل بانک مرکزي، ‌رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، رئيس صندوق توسعه ملي و دادستان و معاونين ديوان محاسبات موضوع برداشت 4.1 ميليارد دلاري فروش نفت از صندوق توسعه مورد بررسي قرار گرفت.

بعد از آن همه تیترهایی که روزهای حامی و ایضا منتقد دولت در خصوص برداشت 4.1میلیاردی داشتند. امروز برخی از روزنامه ها کل ماجرا را "سوتفاهم" دانستند! روزنامه "ابتکار" در تیتر یک خود می نویسد: "با بیانیه مشترک دولت و مجلس انجام شد: پایان سوتفاهم 4.1میلیاردی دولت و مجلس انجام شد"

هادي قوامي، عضو کميسيون مديريت و برنامه‌ريزي مجلس گفته است: "سوءتفاهم ايجاد شده، مربوط به اشتباهي بوده که در بانک مرکزي رخ داده و اصلاح شده و بروز چنين مسايلي در حسابداري مالي طبيعي است."

روزنامه "آفتاب یزد" نیز در این تیتر یک خود نوشت: "اعتراف نمایندگان؛ هیچ برداشتی از صندوق توسعه ملی صورت نگرفته است"

البته جالب است بدانید روزنامه اقتصادی "تجارت" نیز در تیتر یک امروز خود، در تیتری صد در صد متفاوت با تیتر روزنامه "آفتاب یزد"؛ می نویسد: "دولت برداشت از صندوق توسعه ملی را پذیرفت"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.