نیروهای پیاده ارتش صهیونیستی در اقدامی نمایشی و تحریک آمیز با حمایت تانک « مرکاوا» و خودروهای زرهی «هامر» برای اجرای ماموریتی نامعلوم به خاک لبنان تجاوز کردند.

تجاوز ارتش صهیونیستی به خاک لبنان/جنگنده های صهیونیست دیوار صوتی را شکستند

به گزارش ایرنا،پایگاه خبری شبکه المنار لبنان با انتشار تصاویر این تجاوز اعلام کرد که یک یگان ارتش صهیونیستی متشکل از 40 نظامی دیروز (سه شنبه) از سیم های خاردار مرزی در منطقه الوزانی عبور کردند.

براساس این گزارش، نیروهای پیاده ارتش صهیونیستی که مورد حمایت نیروهای زرهی قرار داشتند، در نزدیک رودخانه الوزانی نیز از خط مرزی آبی( خط مرزی است که نیروهای کلاه آبی صلح بان سازمان ملل «یونیفل» ایجاد کرده اند) عبور و مبادرت به عملیات شناسایی کردند.

المنار در توصیف این تجاوز نوشت: بعداز ساعت 9 صبح دیروز یک تانک مرکاوای ارتش صهیونیستی از سیم های خاردار منطقه الوزانی به سمت بلندی مشرف بر گردشگاه های لبنانی نزدیک ساحل رودخانه الوزانی عبور کرد.

بعداز آن چند خودرو زرهی هامر از طریق یک جاده خاکی خود را به محوطه نزدیک آب های لبنان رسانده و در ادامه حدود 40 نظامی یک یگان پیاده نیز از سیم های خاردار عبور و تا چند متری گردشگاه حصن الوزانی پیشروی کردند.

گردشگاه حصن الوزانی آخرین نقطه مرزی بین لبنان وفلسطین اشغالی و جولان اشغالی سوریه است.

در این اثنا چند نیروی غیرنظامی صهیونیست با استفاده از سگ های پلیس اقدام به شناسایی منطقه مقابل گردشگاه حصن الوزانی کردند.

هنگام رسیدن نظامیان صهیونیست به نزدیک آب های لبنان، تعدادی از نظامیان از خط آبی مرزی هم عبور کردند و این در حالی بود که نیروهای ارتش لبنان از نزدیک تحرکات آنها را رصد وکنترل می کردند و به همراه نیروهای یونیفل اقدامات لازم را انجام دادند.

المنار خاطرنشان کرد که در یک منطقه دیگر نزدیک رودخانه الوزانی گروهی دیگر از نظامیان ارتش صهیونیستی مبادرت به نصب دو چادر کرده و پرچم های ویژه گردان خود و رژیم صهیونیستی را در کنار آنها برافراشتند.

نیروهای ارتش صهیونیستی 5 ساعت بعداز عملیات شناسایی از منطقه عقب نشینی و به پشت سیم های خاردار مرزی لبنان و فلسطین اشغالی بازگشتند.



** شکستن دیوار صوتی

براساس این گزارش، جنگنده های ارتش صهیونیستی دیروز سه شنبه بارها حریم هوایی لبنان را نقض و مبادرت به پرواز در ارتفاع متوسط در جنوب لبنان کردند.

جنگنده های صهیونیست 2 بار دیوار صوتی را در آسمان شهرک های ساحلی منطقه صور در جنوب لبنان شکستند.



** تجاوزی دیگر

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که یازده نیروی پیاده ارتش صهیونیستی عصر دیروز(سه شنبه) حدود یکصد متر نزدیک مزرعه «بسطره» به سمت غرب شهرک کفرشوبا در داخل خاک لبنان تجاوز کردند.

نیروهای نظامی صهیونیست حدود نیم ساعت در منطقه اقدام به پیاده روی کردند و همزمان یک هواپیمای بدون خلبان ارتش صهیونیستی بالای سر آنها در آسمان کشتزارهای اشغالی به پرواز درآمد.

خبرگزاری ملی لبنان همچنین از چند مورد تجاوز هواپیماهای جنگنده و شناسایی بدون خلبان ارتش صهیونیستی به فضای لبنان و پرواز بر مناطق الناقوره، اقلیم الحروب، الشوف ، کفرکلا وعلما الشعب خبر داده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.