قدس آنلاین -ایلام: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 373 هزار و 436 نوبت سر واکسیناسیون توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام صورت گرفته است.

انجام بیش از 373 هزار نوبت سر واکیسناسیون احشام در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر محمد علی رحمی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون عملیات واکسیناسیون بمنظور پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار و مشترک در بین انسان و دام صورت پذیرفته است، اظهارداشت: در این مدت احشام در مقابل بیماری های شاربن علامتی، تب برفکی گاو و گوساله و گوسفند و بز، آبله گوسفند و بز، PPR  گوسفند و بز بروسلوز بره و بزغاله و هاری واکسینه شده اند.

وی با اشاره به انجام تست سل بیش از 1400 رأس گاو از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: بخش خصوصی دامپزشکی نیز بیش از 221 هزار نوبت واکسیناسیون بمنظور پیشگیری از شیوع آنتروتوسکمی، قانقاریا و آگالاکسی در شهرستان ایلام انجام داده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام به 119 هزار و 687 نوبت سر سمپاشی دام و سمپاشی 277 هزار و 900 متر مربع جایگاه نگهداری دام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در نه ماهه اول سالجاری بر کشتار 7 هزار و 145 رأس دام نظارت صورت پذیرفته و مقدار 2 هزار و 123  قطعه امعاء و احشاء (کبد – ریه – کلیه – قلب و... ) به وزن بیش از 3 هزار 387 کیلوگرم فرآورده های خام  دامی غیر قابل مصرف ضبط و معدوم گردیده است .

دکتر محمد علی رحمی به 13 هزار و 626 مورد بازدید از اماکن عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در همین راستا بیش از 5 هزار و 300 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف ضبط و معدوم سازی گردیده و 72 نفر متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و 23 مورد پلمپ مراکز عرضه متخلف با مجوز قضایی صورت پذیرفته است .

وی مهمترین مشکلات بهداشتی موجود در شهرستان را بحث کشتار غیر مجاز دام و خرید برخی از شهروندان از این مراکز دانست و تصریح کرد: مردم عزیز شهرستان ایلام بمنظور حفظ سلامتی خود و خانواده بایستی از مراکز غیر مجاز گوشت و فرآورده های خام دامی را خریداری نکرده و تنها از مراکز بهداشتی و تحت نظر این سازمان فرآورده های خود را تهیه نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.