شاندیز- خبرنگار قدس: با حضور رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوي و جمعی از مسؤولان شهرستان طرقبه شاندیز، مسؤولان جدید قضایی طرقبه شاندیز در محل هتل ثامن معرفی شدند.

همه دستگاه‌ها باید در مقابله با زمین خواری در طرقبه شاندیز بکوشند

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوي در این جلسه با عنوان اینکه یکی از مهمترین وظایف نظام، ایجاد عدالت و امنیت است، گفت: در گفتار این دو نعمت ساده، اما در عمل بسیار کار دشواری است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: یکی از گرفتاری‌های مردم این شهرستان و ظلمی که در حق آنها شده بود، اطاله دادرسی‌های طولانی بود که در بعضی از اوقات وقت دادرسی در یک دادگاه به یک سال رسیده که این خود آسیب بزرگی است که باید با همت و تلاش به حد مطلوب برسانیم که با مفهوم عدالت همخوانی ندارد.

رئیس شورای قضایی استان، دادگاه جزایی شهرستان را دارای مشکلات زیاد دانست و ابراز امیدواری کرد که با مدیریت جدید و حمایت دستگاه قضایی استان، این مشکلات برطرف شود.

وی از جمله مشکلات این شهرستان را بحث زمین خواری و تجاوز به اراضی دولتی دانست و افزود: همه دستگاه‌ها باید نسبت به حفظ و حراست اراضی بیت‌المال تمامی کوشش خود را انجام دهند و نقشی را که قانون برایشان گذاشته، ایفا کنند. مظفری در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: طرقبه شاندیز به عنوان پیشانی استان خراسان رضوي و شهر مشهد، در کنار  پایتخت معنوی باید طوری باشد که با وجود چند میلیون گردشگر، چهره مناسبی از نظام و انقلاب به نمایش بگذارد.

در این جلسه احمدی، رئیس سابق دادگستری طرقبه شاندیز هم افزود: همجواری این شهرستان با مشهد و افزایش سفرها به این شهرستان سبب افزایش پرونده‌های قضایی شده است که با دستور ریاست کل دادگستری و مساعدت دیگر مسؤولان استان، طرح کاهش پرونده ها در شهرستان آغاز شده که در حدود 5/2 ماه 2800 پرونده مختومه شده است.

احمدی اذعان کرد: بسیاری از پرونده‌های مجتمع قضایی شهرستان پرونده‌های تغییر کاربری اراضی بوده که در سال جدید به صورت فوق العاده این پرونده‌ها بررسی و حدود 200 رأی صادر شده است.

در پایان مراسم از زحمات احمدی و حجت الاسلام طاهری منش تقدیر و آقایان رحمانی و شاکری وارسته به عنوان ریاست دادگستری و دادستان شهرستان معرفی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.