قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: قرآن کریم کتاب ارزشمندی است که آیات آن راهگشای بشر در زندگی دنیا و آخرت است، کتابی که گاه در کنج عزلت قرار گرفته و با وجود آثار قابل توجه دنیوی و اخروی آن، مورد غفلت قرار می گیرد. آثاری که اگر خواننده از آن مطلع گردد لاجرم تلاوت روزانه قرآن را پیشه خود خواهد ساخت.

صدقه این افراد هیچگاه پذیرفته نمی شود؟!

بی شک تلاوت قرآن کریم دارای آثاری منحصر به فرد چه در دنیا و چه در آخرت می باشد؛ چنانچه در این باره از امام حسن عسکری (عَليه السَلام) نقل شده است که حضرت محمد (صَلی الله عَلیه وَ آله) بیان داشته اند: همانا حاملان قرآن (حافظین) رحمت مخصوص خداوند شامل حال آنان می گردد؛ چرا که آنان آموزگاران کلام الهی و مقربان درگاه باری تعالی می باشند. هر کس آنان را دوست بدارد، در واقع خدا را دوست داشته است و هر کس با آنان دشمنی ورزد، در واقع با خدا دشمنی ورزیده است. همانا خداوند بلایای دنیوی را از شنونده ی قرآن و بلایای آخرت را از قرائت کننده آن دفع می کند.

سوگند به خدایی که جان محمد در دست اوست، پاداش کسی که آیه ای از قرآن را با این اعتقاد بشنود_که آن آیه از جانب خداوند به محمد نازل شده است_ از پاداش کسی که کوه طلایی را در راه خدا صدقه دهد، بیشتر است و آنان که به این امر اعتقادی ندارند، همانا صدقه آنان وبالی بر گردشان است (و بی فایده است)؛ و همانا پاداش کسی که با این اعتقاد آیه ای از کتاب خدا را قرائت کند، از پاداش کسی که آنچه از پایین عرش الهی تا اعماق زمین قرار دارد، صدقه می دهد ولی اینگونه اعتقادی را ندارد، بیشتر است.

 

منابع:

1-تفسیر منسوب به امام حسن عسکری (ع): 9.

2-قاضی زاهدی، پرسش های مردم و پاسخ های امام حسن عسکری (ع): 311، 313.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.