یک وبگاه خبری، تحلیلی آمریکایی طی مطلبی ضمن اشاره به نمایش فیلم خبری پرواز اخیر هواپیمای گشتی ایران بر فراز ناو آمریکایی «گریدلی»، آن‌را تلاش «تهران در نمایش ضعف نیروی دریایی ‌آمریکا» نامید.

ایران ضعف نیروی دریایی آمریکا و قدرت خود را به تصویر ‌کشید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هفته نامه «کامنتری مگزین» طی مطلبی که اخیرا در وبگاه این نشریه انتشار یافت، نوشت: ایران تلاش دارد تا ضعف نیروی دریایی آمریکا را نشان دهد.

کامنتری مگزین با استناد به نمایش فیلم منتشره در خبرگزاری فارس که پرواز یک گشتی نیروی دریایی ارتش ایران برفراز ناو «یو ‌اس‌اس گرید‌لی» آمریکا و هشدار به آن‌را به تصویر کشید،نوشت: این فیلم ارتباط بدون تنش بین نیروی هوایی ارتش ایران با نیروی دریایی آمریکا را به تصویر می‌کشد که در پی آن ناو یو اس‌اس گریدلی با تبعیت از دستور گشتی ایرانی مجبور به ترک منطقه محل رزمایش اخیر ایران (رزمایش محمد رسول‌الله) شد.

کامنتری مگزین در ادامه و در تلاش برای عادی نشان دادن این عمل نوشت:شاید ناوشکن گریدلی طبیعی عمل کرده باشد اما مهم این است که این اقدام بر اساس سیاست دولت اوباما مبنی بر تلاش در عدم مقابله و کاستن از تنش با ایران صورت گرفت که در تضاد با سیاست‌های «رونالد ریگان» رییس جمهور اسبق آمریکا می‌باشد که به دستور وی هواپیماهای جنگی آمریکایی در خلیج سیدارا در شمال لیبی در سال‌های 1981 و همچنین 1986 میلادی خانه «معمر قذافی» رییس جمهور سابق لیبی را در بنغاری منهدم  و فرزندش را کشتند. ریگان همچنین دستور حضور ناوگان دریایی آمریکا را در خلیج فارس صادر کرده بود.

این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: البته باید به گستاخی ایرانیان اشاره داشت که چگونه تمایل دارند تا قدرت خود را به رخ نیروی دریایی آمریکا کشیده و نیز این‌که چگونه نیروی هوایی ایران این امکان را برای خبرنگاران فراهم می‌کند تا اطاعت ناو آمریکایی از دستور گستی هوایی ایران مبنی بر ترک منطقه را شاهد باشند.

در خاتمه این مطلب رسانه یاد شده اتخاذ چنین سیاستی از سوی اوباما  را در قبال ایران نشانه«ضعف» از سوی متحدان عرب آمریکا در منطقه نامید و نوشت: هرچقدر که اوباما و جان کری رییس جمهور و وزیر خارجه آمریکا نسبت به توافق با ایران خوشبین هستند اما به نظر می‌رسد رسانه‌های ایرانی بیشتر ترجیح می‌دهند به تحقیر آمریکا تا خرسندی از همکاری با این کشور بپردازند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.