معاون وزیر ارتباطات از تکمیل رومینگ ملی شبکه تلفن همراه کشور تا پایان بهمن امسال بر اساس برنامه‌ریزیها خبر داد و گفت: طبق این تصمیم، در اپراتورهای مختلف نباید هیچ نقطه بدون پوشش باقی بماند.

تکمیل رومینگ ملی تا پایان بهمن ماه

به گزارش ایسنا، منطقه سمنان، مرتضی براری در جلسه‌ای که به منظور بررسی مشکلات حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات در استانداری برگزار شد با بیان اینکه ورود شرکتهای دانش بنیان به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در قالب شهرکهای فناوری اطلاعات، اشتغالزایی برای استانها به همراه دارد، افزود: توسعه شرکتهای دانش بنیان برای فعالیت در این حوزه نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: 17 درصد از دانشجویان شاغل به تحصیل در کشور، معادل 731 هزار دانشجو در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تحصیل می کنند و بیشترین شرکتهای دانش بنیان کشور نیز به این حوزه اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: کاهش اختلالات و افزایش آنتن دهی مناطق در حال پوشش نیز از دیگر مزیتهای تکمیل رومینگ ملی است.

تنها 11 روستای استان سمنان فاقد ارتباط تلفنی هستند

معاون حقوقی،امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای استان سمنان، گفت: از 589 روستای استان سمنان، 57 روستا فاقد ارتباط تلفنی بود که در شش ماهه اول امسال به 46 روستا این خدمت ارایه شد و 11 روستا نیز تا پایان سال از ارتباط تلفنی بهره مند می شوند.

این مقام مسوول از برنامه ریزی برای نصب 270 ایستگاه بی. تی. اس. تلفن همراه برای روستاهای استان سمنان خبر داد و اضافه کرد: 597 کیلومتر فیبر نوری به منظور افزایش پایداری شبکه در این استان تا پایان امسال اجرایی می شود.

وی با اشاره به تعهد خدمت رسانی اینترنت به 123 روستای استان تصریح کرد: به 49 روستا این خدمت ارایه شد و 74 روستا نیز تا پایان سال از خدمات اینترنت بهره مند می شوند.

براری خاطرنشان کرد: بیشتر مناطق و سایت های مسکن مهر استان سمنان دارای ارتباط تلفنی هستند و ارتباط تلفنی تعداد کم باقی مانده در شش ماهه سال 94 برقرار می شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از برنامه ریزی برای تشکیل 23 صندوق خرد روستایی پست و پست بانک در استان سمنان خبرداد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.