وزیر امور اقتصادی و دارایی از شناسایی عمده مشکلات و مسائل مربوط به اقتصاد ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در پرتو همفکری از این شرایط خطیری که اقتصاد ایران با آن روبرو است، خارج شویم.

عمده مشکلات اقتصاد ایران شناسایی شد/قیمت ها و شاخص بورس به کف رسید

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علی طیب نیا روز یکشنبه در حاشیه اولین کنفرانس اقتصاد ایران در جمع خبرنگاران افزود: برای شناسایی مشکلات اقتصادی مسئولان عمدتا نه تنها از دیدگاههای اساتید دانشگاه ها و محیط های اقتصادی بلکه از نظرات کارشناسان بخش خصوصی نیز کمک گرفته اند.



** قیمت ها و شاخص بورس به کف رسید

طیب نیا گفت: معتقدیم که بازار سرمایه هم اکنون در وضعیتی است که قیمت ها و شاخص به کف رسیده و این در حالی است که قاعدتا عوامل داخلی اقتصاد از این امر دفاع نمی کند تا شاهد کاهش بیشتر شاخص بورس باشیم.

وی ادامه داد: برخی از صنایع با محدودیت ها و مشکلاتی مواجه هستند که اگر به آنها کمک کنیم، بازار سرمایه به ثبات می رسد.

به گفته وی، دولت عزم جدی دارد از بازار سرمایه حمایت و مشکلات این بخش را حل کند.



** بررسی آثار و نتایج کاهش قیمت نفت براقتصاد

وزیر اقتصاد از بررسی آثار و نایج ناشی ازکاهش قیمت نفت بر اقتصاد خبر داد و گفت: در این بررسی ها به وضعیت بودجه و پرداخت های خارجی توجه شده که با همفکری دانشگاهیان در حال پیگیری و یافتن راه حل هایی برای خروج از این وضعیت هستیم.

به گفته وی، وضعیت موجود را می توان به عنوان فرصت تلقی کرد زیرا این فرصت نشان داد که کاهش درآمدهای نفتی و نوسانات آن چقدر با اهمیت است و چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد.

طیب نیا در پایان ادامه داد: وضعیت موجود توجه بیشتر به اقتصادی مقاومتی را ضروری و اجرای اراده تصمیم مقام معظم رهبری را جدی تر کرده است.

اولین کنفرانس اقتصاد ایران بعنوان بزرگترین گردهمایی دولت با حضور رییس جمهوری و کارشناسان و فعالان اقتصادی روز یکشنبه با هدف بررسی مهمترین مشکلات اقتصادی ایران و راههای دستیابی به رشد پایدار و اشتغالزا در کشور در سالن اجلاس سران آغاز به کار کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.