۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۳
کد خبر: 256714
كي روش: دررده بندي آماده سازي آخريم

به گزارش قدس آنلاين، کارلوس کی‌روش پس از پیروزی یک بر صفر ایران برابر عراق در دیداری دوستانه اظهار کرد: اعتقاد من این است که امروز بازی دوستانه خوبی را برگزار کردیم. امکانات و زمین خوبی را برای این بازی در اختیار داشتیم. البته افسوس برانگیز بود که به خاطر شرایط آب و هوایی، بادی که وزید و بارانی که گرفت، بر روی کیفیت بازی تاثیرگذار بود.

وی افزود: برای تیم ملی ایران فرصت بسیار مناسبی بود که به بازیکنان جوان‌تر میدان بدهیم. البته در ابتدای بازی شاهد این موضوع بودیم که بازیکنان جوان، بازی را با اضطراب شروع کردند ولی شرایط مناسبی برای بازیکنان فراهم شد که بتوانند از این فرصت استفاده کرده و تجربه بازی بین‌المللی را کسب کنند. کمی که از زمان بازی گذشت شاهد این بودیم بازیکنان راحت‌تر بازی کردند و توانستیم به اهدافمان دست پیدا کنیم. از همین جا می‌خواهم از فدراسیون فوتبال عراق و سرمربی این تیم تشکر کنم که این علاقه را داشتند تا با تیم ملی ایران بازی کنند. همان طور که می‌دانید ما فرصت زیادی برای انجام بازی دوستانه نداشتیم و این شرایط فرصت خوبی بود که این بازی برگزار شود.

وی درباره عملکرد بازیکنان تیم ملی عراق هم در این بازی گفت: عراق بازیکنان خیلی خوبی دارد که در بازی امروز با سرعت بالایی بازی کردند اما من تمرکزم را در بازی روی تیم خودم گذاشتم. عراق همیشه بازیکنان تکنیکی خوبی داشته و دارد. البته در ابتدای بازی بازیکنان من به خاطر این که اکثرا بازیکنان جوانی بودند کمی مضطرب نشان دادند. سعی کردیم در همان زمان یکی، دو ضد حمله انجام بدهیم و نشان دادیم که قدرت گل زدن داریم.

 

کی‌روش درباره این که به نظر شما عراق چه قدر شانس صعود از مرحله گروهی را دارد و نظرتان درباره سرمربی این تیم چیست، گفت: نمی‌دانم شانس عراق در گروهش چه قدر بالاست و نمی توانم نظر بسیار دقیقی بدهم اما عراق امروز نشان داد که می تواند رقابت مناسبی داشته باشد. آنها تیم بسیار منظمی نشان دادند و دیسیپلین بالایی داشتند. درباره سرمربی تیم حریف هم باید بگویم که من به هیچ وجه راجع به مربیان دیگر صحبت نمی کنم.

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که حس تان راجع به نحوه آماده سازی ایران چیست، گفت: قبلا هم گفته ام احساسی که در حال حاضر داریم می توانست و باید بهتر از این باشد. اگر فرصت آماده سازی خوبی برای تیم ملی داشتیم، می توانستیم خودمان را برای قهرمانی آماده کنیم ولی با بازی هایی که انجام نشد و اردوهایی که هماهنگ نشد، تیم ایران ضربه بزرگی خورد. این را هم می دانیم که حریفان ما برنامه های آماده سازی خوبی داشته اند. به عنوان مثال قطر یک ماه لیگش را به خاطر جام خلیج فارس و یک ماه هم به خاطر جام ملت های آسیا تعطیل کرد اما با روحیه تیمی بالایی که داریم مطمئن هستیم می توانیم حداقل نگاه بازی به بازی داشته باشیم.

کی روش افزود: آماده سازی تیم ملی ایران واقعا مطابق با نیازهای این تیم نیست چون ما در رده بندی تیم اول آسیا هستیم و باید آماده سازی بهتری انجام می دادیم. ما در رده بندی بهترین تیم آسیا هستیم اما در رده بندی آماده سازی در رده آخر قرار گرفته ایم. با این حال سعی می کنیم که هیچ بهانه ای به دست ندهیم و تلاش داریم که بازی به بازی پیش برویم.

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان جوانی که امروز در ترکیب ایران قرار گرفتند، می توانند در ترکیب اصلی هم قرار بگیرند، گفت: واقعا فکر می کنم اکثریت آنها می توانند آینده فوتبال ایران را تشکیل بدهند. برای مثال در بازی امروز مرتضی پورعلی گنجی که تا به حال در دفاع وسط بازی نکرده بود، در این پست بازی شجاعانه و راحتی را پشت سر گذاشت و توانست روحیه بزرگی از خود نشان بدهد. وحید امیری هم همین شرایط را داشت.

سرمربی تیم ملی افزود: فرقی نمی کند تیم ملی ایران باشد یا تیم ملی پرتغال. وقتی شما برای اولین بار پیراهن ملی را می پوشی، این پیراهن سنگینی می کند و صد کیلو بار را ایجاد می کند اما بازیکنان جوان ما نشان دادند آینده روشنی دارند. شاید شما اصحاب رسانه که بازی ها را از روی سکوها می بینید به این مطلب اشراف نداشته باشید که چه قدر لباس ملی سنگین است چرا که هیجان و وظیفه سنگینی را با خودش به همراه می آورد. با این حال امروز بازیکنان جوان ما اشتیاق بالایی از خودشان نشان دادند و توانستند در لباس تیم ملی به خوبی انجام وظیفه کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.