قدس آنلاین :سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران"سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات" را با رویکرد ممیزی فناوری اطلاعات( T Audit) برگزار کرد.

سومین همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ، نشست خبری سومین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات،با حضور رئیس سازمان نصر تهران، مدیران و کارشناسان سازمان و جمعی از رسانه های تخصصی در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور برگزارشد

در این نشست ناصرعلی سعادت، رئیس سازمان نصر تهران به تشریح برنامه ها و اهداف برگزاری این همایش  پرداخت و گفت: سازمان در راستای برگزاری دو دوره‌ همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات، امسال سومین همایش را چهارشنبه 17 دی ماه در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می کند.

سعادت افزود:  در دوره های  گذشته ، همایش بیشتر به تشریح مفاهیمی همچون "راهبری سازمانی

IT" و "آموزش و آگاهی کارفرمایان فناوری اطلاعات" پرداخته است؛در این دوره بر موضوع "ممیزی فناوری اطلاعات" تمرکز شده است.

 وی ادامه  داد: سازمان نصر، هموار کردن فضا برای توسعه کسب و کار شرکت های فناوری اطلاعات است، ادامه داد: تلاش سازمان، فراهم کردن زمینه برای توسعه صنعت ICT برگزاری این  نوع همایش های تخصصی، یکی از ابزارهای اطلاع  رسانی به منظور آگاهی اعضای سازمان و جامعه فناوری اطلاعات کشوراست

رییس سازمان نصر بر فراهم آمدن فضایی برای متخصصان، مدیران و دانشجویان تاکید کرد وگفت:بتوانند با چالش های مدیریت فناوری اطلاعات و استانداردهای روز دنیا آشنا شون.د ودرامدزایی را نیز به دنبال داشته باشد.

او در بخش دیگری از صحبت هایش به برنامه سازمان درخصوص " ایجاد دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها " اشاره کرد و گفت:در این راستا، هیات مدیره سازمان اقدام به تشکیل دبیرخانه دائم برگزاری همایش ها و نمایشگاه های IT کرده است تا هر یک از همایش ها و نمایشگاه های تخصصی فناوری اطلاعات بتوانند با سازوکار و ساختاری استاندارد برگزار شوند.

علی آذرکاررییس کمیسیون استاندارد وتدوین مقررات  با اشاره به زمان برگزاری این همایش ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، قرار بود این همایش در تاریخ 19 آذر برگزار شود که به دلیل تداخل زمانی با نمایشگاه الکامپ، یک ماه به تاخیر افتاد.

 کمیسیون استاندارد و تدوین مقررات، سومین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات را پس از برگزاری دو دوره مداوم طی دو سال گذشته برگزار می کند.

 آذرکار درخصوص مقالات ارائه شده برای طرح در این همایش تخصصی گفت: دراین همایش 8 مقاله از سازمان‌های مختلفی مانند بانک ملت، شرکت شاپرک، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، شرکت توانیر و شرکت توسن ارایه خواهد شد. تلاش شده تا برای اولین بار، محموعه مقالات همایش هم در به‌صورت چاپ شده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گیرد.

 اولین دوره همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات که زمستان 91 از سوی سازمان نصر تهران برگزار شد، بیشتر به تشریح مفاهیم راهبری سازمانی فناوری اطلاعات به عنوان یکی از الزامات رشد و بهره‌وری درسازمان‌ها پرداخت. در دومین همایش،

 "ارتقاء ظرفیت کارفرمایی در تعریف و اجرا پروژه‏ها و خدمات فناوری اطلاعات، سومین همایش "ممیزی فناوری اطلاعات" را در بردارد.

محورهای همایش راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات شامل "تبیین مفاهیم و اصول ممیزی فناوری اطلاعات"، "معرفی چارچوب‌ها، به‌روش‌ها و استانداردها"، "ضرورت استفاده از استانداردها و چارچوب‌ها در سازمان‌های بزرگ"، "ارائه الگوهای بین‌المللی و تجارب سایر کشورها و تبیین شرایط مشاوره و توصیف فضای مشاوره کشور"،"ارائه تجارب موفق و آسیب شناسی تجارب ناموفق در اجرا"، "بررسی قوانین و مقررات تهدیدکننده و تقویت کننده"، طرح چالش‌ها، الزامات و عوامل کلیدی موفقیت استقرار ممیزی فناوری اطلاعات" و"ارائه نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات در حوزه ممیزی فناوری اطلاعات" هستند.

 مدیران عامل نهادهای حاکمیتی حوزه فناوری اطلاعات در کشور، مدیران ارشد سازمان‌های دولتی و خصوصی، مهندسین، مشاورین، مدیران و متخصصین فناوری اطلاعات، کارشناسان مدیریت، برنامه‌ریزی و کنترل پروژه اساتید و دانشجویان این همایش را همراهی می کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.