معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سالانه 40 هزار زن و مرد مطلقه به جامعه اضافه می شود که 79 درصد این افراد زیر سن 30 سال هستند و این یک معضل بزرگ اجتماعی است.

سالانه 40 هزار مطلقه به جامعه اضافه می شود

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا «محمود گلزاری» شامگاه یکشنبه در همایش ازدواج و سبک زندگی در همدان اظهار کرد:مساله ازدواج از مسایل مهم اجتماعی است که افراد نباید نا آگاهانه به آن ورود کنند.

وی افزود: سالانه 160 هزار رویداد ازدواج در کشور اتفاق می افتد که یک چهارم آن به طلاق می انجامد.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه امروز امر ازدواج در کشور به دلیل برخی از مشکلات و معضلات به تعویق افتاده است گفت:مشکلات فرهنگی و اجتماعی از جمله نبود اشتغال،انگیزه برای ازدواج و ترس از ازدواج مهمترین معضل برای ازدواج جوانان است.

گلزار همچنین گفت:برخی از مشکلات فرهنگی نیز همچون ترس از دست دادن آزادی کاذب و نیافتن همسر مناسب تجرد های ناخواسته را در کشور به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه آگاه سازی جوانان و آموزش به آنها مهمترین برنامه در همسر گزینی و انتخاب همسر مناسب است تصریح کرد: امروزه فعالیت برخی از سایت ها و تشکل های همسریابی که بدون داشتن علم در این زمینه اقدام به ایجاد پیوند بین زوج ها می کنند مشکلات عدیده ای را به وجود آورده است.

وی همچنین افزایش مشاوران و افرادی که در زمینه های ازدواج اقدام به مشاوره می کنند بدون داشتن اطلاعات علمی در این زمینه را از دیگر مشکلات حوزه ازدواج در کشور عنوان کرد.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه آموزش های پس از ازدواج یکی از مسایلی است که می تواند در پایداری ازدواج ها موثر باشد تاکید کرد: 30 درصد از افراد متاهل در زمینه های زناشویی مشکل دارند که این افراد در بیشتر موارد با مشکل مواجه می شوند.

وی با بیان اینکه آموزش همسران بعد از ازدواج ضروری است گفت: باید افراد در زمینه های مختلف با استفاده از نظر کارشناسان خبره مسایل و مشکلات خود در زمینه قبل از ازدواج و پس از آن را حل کنند.


* طرح قانونی شدن فعالیت ها و برنامه های سمن ها در دست اقدام و بررسی است


«محمود گلزاری» روز یکشنبه در همایش تقدیر و تجلیل از سمن های فعال استان همدان در حوزه جوانان اظهار کرد:امروز نگرش ها نسبت به حوزه فعالیت سمن ها با اهتمام دولت تغییر یافته و طرح توانمند سازی و مشارکت سمن ها و قانونی شدن برنامه های آنها در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد رسالتی خطیر بر عهده دارند که باید برای رسیدن به اهداف عالی خود در حوزه های مختلف گام های استواری بردارند.

وی افزود: هم اکنون اختلاف نظر بر سر فعالیت سمن ها وجود دارد اما باید این سازمان ها با تمام مشکلاتی که در پیش روی فعالیت آنها وجود دارد تنها برای یک هدف بزرگ تلاش کنند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:رسالت خطیر سازمان های مردم نهاد تلاش برای ایران و فرهنگ ایرانی است و باید در این مسیر ناملایمتی ها و کمبود ها را تحمل کنند و برای هدف غایی و رسالت خود از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

گلزاری اظهار کرد:سمن ها باید نگاهشان به مسایل دور ،عمیق و برای ایرانی هزارساله باشد چرا که ملت ایران با توجه به فرهنگ عمیق اسلامی ایرانی لایق همه خوبی ها برای حال و آیندگان است.

وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران به دلیل وجود فرهنگی اصیل ایرانی و اسلامی در دنیا برجسته است و انقلاب ایران معجزه ای بود که در اوج مادی گرایی جهان اتفاق افتاد.

وی تاکید کرد:همت ملت ایران در طول دوران ها این کشور را متمایز از سایر فرهنگ ها کرد و در این برهه از زمان نیز سمن ها می توانند با ورود در مسایل مختلف اجتماعی و فرهنگی این فرهنگ را به نسل های آینده انتقال دهند.

همایش تجلیل از سمن های فعال حوزه جوانان استان همدان با معرفی 29 سمن در سالن شهدای استانداری این شهر برگزار شد.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در سفر یک روزه خود به استان همدان در برنامه های مختلفی از جمله نشست با خبرنگاران استان همدان،نشست هم اندیشی با فعالان سازمانهای مردم نهاد در حوزه جوانان استان همدان و همایش سبک زندگی شرکت کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.