گروه سیاسی - در سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای تشکیل هیأتهای گزینش، تعدادی از مدیران «هسته های گزینش» با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار 
کردند.

 امروز بیش از اول انقلاب به صبر، دشمن شناسی و بصیرت نیاز داریم

 168 نفر از مدیران هسته های گزینش، در قالب چهارمین همایش «گزینشگران استان خراسان رضوی» دیشب در تالار اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی با نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی دیدار کردند.

آیت ا... واعظ طبسی در این دیدار بر اهمیت مأموریت هیأتهای گزینش و لزوم دقت نظر در به کارگیری نیروها به دور از جناح بندی های سیاسی تأکید کرد.

 

   چراغ راه جامعه اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری، سیره حضرت رسول اکرم(ص) را چراغ راه جامعه اسلامی دانست و گفت: یکی از خصوصیات پیامبر(ص)، گوش فرادادن به گفته های دیگران بود که قرآن از این ویژگی با عنوان «اذن» یاد کرده است.

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) در هنگام همکلام شدن با مؤمنان، به سخن آنها دل 
می داد؛ هرچند انسانهای جاهل، و البته دارای ریشه های عناد در دل، این ویژگی رسول خدا(ص) را صفتی مذموم برمی شمردند.

وی گفت: منافقان كه می‏دیدند پیامبر به حرف مؤمنان گوش می‏دهد، این اتهام را مطرح می کردند كه پیامبر همه‏ اش گوش است، اما خداوند متعال در پاسخ آنان فرمود: اگر پیامبر گوش است، به نفع شما و باعث رحمت برای مؤمنان است.

آیت ا... واعظ طبسی تأکید کرد: این خصوصیت پیامبر(ص) به دیگران میدان 
می داد تا دیدگاه های خود را طرح کنند و پشتوانه فکریشان را برای این دیدگاه ها ارایه کنند، این نکته مثبتی در قضاوت افکار عمومی بود و جای بهانه باقی نمی گذاشت.

وی ادامه داد: نکته دیگری که پیامبر با همین رفتار خود، نهادینه کرد، احترام گذاشتن به طرف مقابل بود. شخصیت 
بی نظیر عالم خلقت، حتی وقتی با پایین ترین اقشار جامعه از نظر ظاهری همکلام می شد، کاملاً به سخنان آنها گوش می داد و از این راه، به آنها احترام می کرد.

وی افزود: وقتی به دیگران اجازه
 نمی دهیم تا حرف خودشان را بزنند، آنها را تحقیر کرده ایم و در محضر رسول اکرم(ص) تحقیر کردن، جایی نداشت.

آیت ا... واعظ طبسی گفت: مدیران در مواجهه با مردم و گروه های مختلف فکری و فرهنگی، بگذارند آنها دیدگاه های خود را بیان کنند.

 

   سلیقه دیگران را محترم بشماریم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه پیامبر خدا، حرف کسی را قطع نمی کرد، به ما یاد می دهد که آرا، عقاید، سلیقه و دیدگاه دیگران را محترم بشماریم.

وی ادامه داد: در محضر پیامبر(ص) آموخته ایم که اگر کسی با سلیقه من مخالفت کرد، لزوما دشمن من نیست؛ پس مدیران، کسانی را که سلایق متفاوتی دارند، متهم به معارضه با نظام نکنند و این بردباری، برای مدیران ضروری است.

آیت ا... واعظ طبسی، هسته های گزینش را یکی از مهمترین مجموعه های مدیریت نظام اسلامی دانست و گفت: این هسته ها اگر تندروی کنند، خطا کرده اند و اگر به دام تسامح و تساهل هم بیفتند، باز به خطا رفته اند. وی ادامه داد: در فرآیند گزینش نیروها، به حرف آنها و ادله و استدلالی که دارند، گوش بدهیم و احیاناً اگر در ذهن خود، او را متهم به رفتار خلاف سیاستها کرده ایم، بگذاریم از دیدگاهش دفاع کند.

وی تأکید کرد: هسته های گزینش در برخورد با نیروها، از موضع بالا برخورد نکنند.

آیت ا... واعظ طبسی با اشاره به اینکه فکر نکنیم همه آنها که برای حضور در نهادها داوطلب شده اند، فاقد شرایط حضور در سیستم اداری هستند، افزود: شاید با میدان دادن به نیروها برای صحبت کردن، با انسانی صاحبنظر در حوزه مدیریت، مواجه بشویم.

وی با اذعان به اینکه امروز یکی از بزرگترین مشکلات ما، نیروهای انسانی ما هستند، گفت: واقعیت این است که  در بین آنها که در سطوح مختلف مدیریتی کشور حضور دارند، انسانهای صاحبنظر و آشنا به مبانی و ملاکها و معیارها و سیاستهای رهبری نظام، کم داریم. 

وی ادامه داد: با افزایش کمیت نیروی انسانی، نمی توان شاخص کیفیت نیروی انسانی را جبران کرد.

 

   کمبود نیروی کارآمد داریم

آیت ا... واعظ طبسی در ادامه، دستگاه اطلاعاتی را به همکاری کامل با هسته گزینش فراخواند.

وی بر لزوم مقابله با نفاق در سیستمهای اداری تأکید کرد و گفت: هسته های گزینش نباید اجازه بدهند آنها که مصداق جریان نفاق هستند، وارد دستگاه ها بشوند.

وی ادامه داد: عده ای از نیروهای انقلاب فکر می کنند، سختی ها و مرارتها به پایان رسیده و امروز روز استراحت است؛ حال آن که امروز، روز آماده بودن برای برخورد با دشمن است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایمان، اخلاص و صراحت باید از ویژگی های اعضای تیم گزینش باشد، ادامه داد: اگر امروز، کمبود نیروی کارآمد داریم، به این خاطر است که تیمهای گزینش موفق نشده اند روی آدمهای صلاحیت دار، کار دقیق انجام دهند. وی گفت: اگر عنصر ایمان در درون آدمهای یک مجموعه، قدرت داشته باشد، فساد به آن مجموعه راه پیدا نخواهد کرد؛ 
انحراف راه پیدا نخواهد کرد؛ ناکارآمدی راه پیدا نخواهد کرد.

وی بر لزوم تقویت عنصر ایمان در نیروهای اداری تأکید کرد و گفت: اگر ایمان باشد، پایبندی به اخلاق اسلامی هم خواهد بود، اگر ایمان نباشد، هرچه دانش و تجربه هم باشد، کارساز نخواهد بود.

آیت ا... واعظ طبسی گفت: امروز، بیش از روزهای اول انقلاب به گذشت و فداکاری نیاز داریم؛ به صبر و حوصله نیاز داریم؛ به دشمن شناسی نیاز داریم؛ به بصیرت نیاز داریم.

وی افزود: واقعیت این است که مدیران نظام، در اولویت این نیازمندی قرار دارند.

 

  تیم مذاکره کننده، قوی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عرصه مذاکرات هسته ای را یکی از مهمترین عرصه ها برای مواجهه با دشمن  دانست و افزود: پیش از این هم بارها گفته ام، تیم مذاکره کننده هسته ای، یک تیم قوی است و وفاداری به ارزشها، رعایت اصول نظام و بیعت با رهبر معظم انقلاب از خصوصیات اعضای این تیم است.

وی ادامه داد: تیم مذاکرات هسته ای، ممکن نیست بر خلاف نظر مقام معظم رهبری با دشمن کنار بیایند، اما آنها با پیروی از سیره رسول اکرم(ص) اجازه می دهند تا حتی دشمنان هم حرف خود را کامل بیان کنند، آنگاه آنها بااستدلال به بیان مواضع اصولی خود می پردازند و از این مواضع کوتاه
 نمی آیند.

آیت ا... واعظ طبسی گفت: دشمن، دشمن است و طبیعی است که گزافه گویی کند، اما آنچه دور از انصاف است اینکه رسانه های داخلی، سخنان دشمن را منتشر کنند، اما دیدگاه تیم خودی را آن گونه که باید، منعکس نکنند و بعد از آن شروع به تعرض کنند.

وی ادامه داد: بنده در مقام دفاع از دولت نیستم و تنها خواستم واقعیتی را بیان کرده باشم. در آغاز این مراسم، استاندار خراسان رضوی در سخنانی به ارایه گزارشی از عملکرد هسته های گزینش استان پرداخت.

علی رضا رشیدیان گفت: سال گذشته 22 هزار پرونده در 23 هسته گزینش در نهادها و ادارات مختلف بررسی شده که در این پرونده ها 18 هزار رأی مثبت، 325 مورد رأی منفی و 468 مورد رأی مشروط، صادر شده
 است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.