رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به ضرورت مدیریت و برنامه ریزی صحیح در زمینه وقف گفت: وقف در زمینه های مختلفی مانند بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ... می تواند صورت گیرد و علاوه بر اجرای نیت واقف باعث رونق اقتصادی کشور نیز شود اما در گذشته برخی از افراد وقف را مورد سوءاستفاده قرار می دادند و با راکد شدن موقوفه اقتصاد آن نیز از بین می رفت.

وقف در زمینه اشتغال و تولید از مهم ترین نیازهای کشور است

«موسی الرضا ثروتی» افزود: خوشبختانه موقوفات در کشور سابقه دیرینه داشته و در حال حاضر نیز در همه استان ها و شهرستان های کشور شاهد اموال و املاک موقوفه زیادی هستیم که اگر عملکرد شایسته مدیران اوقاف را در پی داشته باشد می تواند افزایش پیدا کرده و تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

وی مهم ترین اولویت اوقاف را سرمایه گذاری در راستای اشتغال و ایجاد ارزش افزوده عنوان کرد و یادآور شد: سرمایه گذاران فراوانی هستند که تمایل به مشارکت در امور وقفی دارند و زمین های خوبی در باب مسکن، کشاورزی، باغداری و ... نیز وجود دارد که می توان با تغییر کاربری، آنها را در جهت نیات واقفین تبدیل به احسن کرد و در راستای بیکاری و تولید به کار گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سازمان های مربوطه نیز باید اطلاعات خود را به روز کرده و با بکارگیری مدیران شایسته و توانمند و اعلام عمومی این موضوع، توجه سرمایه گذاران را به وقف در بخش مسکن، کشاورزی، فرهنگی و اقتصادی جلب کرده و بانی افزایش درآمد و ثروت کشور که در حال حاضر بشدت نیازمند تولید و سرمایه گذاری است شوند.

وی با بیان اینکه شرایط وقف در هر استانی متفاوت است اظهار داشت: در خراسان شمالی تعدادی از سرمایه گذاران را به اداره اوقاف استان معرفی کردم که در صورتیکه مدیران اوقاف دارای فکر و بینش مطلوبی باشند، می توانند این سرمایه گذاران را برای توسعه و تولید ثروت جذب کنند.

ثروتی از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای تصویب قوانین حمایتی لازم در حوزه وقف نیز خبر داد.

گفتنی است :اولین نمایشگاه منطقه ای فرصت های سرمایه گذاری در موقوفات و بقاع متبرکه شمال و شرق کشور  با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران و سیستان و بلوچستان در تاریخ 20 الی 22 دی ماه در مشهد برگزار می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.