آخرین اخبار از مهمترین جایزه علمی و فناوری جهان اسلام از بروز مشکلاتی در اعطای این جایزه به دانشمندان حکایت می کند.

جایزه علمی مصطفی (ص) به تعویق افتاد/ مشکلات برگزاری از زبان 3 مسئول

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه مصطفی(ص) از جایزه های مهمی است که در خرداد ماه 1391 توسط اعضاي شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید. این جایزه، جایزه عالی جمهوری اسلامی ایران نام گرفته و محوریت آن شناسایی و معرفی برترین های علم و فناوری در جهان اسلام است که این امر از طریق ارزیابی طرح های علمی و فناورانه  در سطح جهان اسلام صورت می گیرد.

جایزه مصطفی (ص) در جستجوی ایجاد موقعیتی است که در آن محققین و فعالان کشورهای اسلامی ضمن ارائه دستاوردهای خود، به تعامل بیشتری با یکدیگر بپردازند. این جایزه در سه حوزه «علوم و فناوری نانو»، «علوم و فناوری زیستی» و «علوم و فناوری ارتباطات و اطلاعات» به سه دانشمند از میان دانشمندان 56 کشور اسلامی تعلق می‌گیرد و یک جایزه نیز به برترین دانشمند مسلمان جهان اعطاء می‌شود که این دانشمند ممکن است از هر نقطه‌ای از جهان و در هر حوزه‌ علمی باشد.

مبلغ جایزه علمی فناوری مصطفی(ص) که مورد تصویب کمیسیون معین قرار گرفته، 500 هزار دلار برای هر برنده است و از محل موقوفات تامین می شود.

رئیس شورای سیاست گذاری جایزه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری است و رئیس پارک فناوری پردیس به‌عنوان عضو و دبیر شورای سیاست‌گذاری جايزه فعالیت می کند. همچنین براساس سند اجرايي جايزه پيامبر اعظم، پارك فناوري پرديس مسئوليت ايجاد دبيرخانه دائمي جايزه و برگزاري فرآيندهاي اجرايي را دارد.

این جایزه قرار بود دی ماه برگزار شود. 

اظهار نظر 3 مسئول درباره مشکلات جایزه بزرگ علمی 

شنیده ها حاکی از آن است که جایزه مصطفی (ص) امسال اعطا نمی شود. نبود فرد شایسته برای کاندید دریافت جایزه، عدم برنامه ریزی های صحیح و یا حتی کمبود بودجه از دلایل بلاتکلیفی فعلی جایزه است.

سعید سهراب پور - عضو شورای سیاستگذاری جایزه در خصوص آخرین وضعیت این برنامه به خبرنگار مهر گفت: اجرایی شدن و اعطای جایزه به افراد شایسته قطعا کمی به تعویق می افتد.

عبدالمجید آیت اللهی - عضو دیگر شورای جایزه پیامبر اعظم(ص) به مهر خبر داد: ممکن است امسال اعطای این جایزه صورت نگیرد، چراکه برنامه ریزی های صحیحی برای اعطای جایزه به افراد شایسته وجود ندارد. باید برنامه ریزی ها صحیح و کاملا پیش بینی شده باشد، چراکه جایزه پیامبر اعظم(ص)در سطح جوایزی مانند نوبل مطرح شده است.

آیت اللهی اظهار داشت: تعویق این جایزه به کمبود بودجه ارتباطی ندارد و بودجه جایزه به صورت کامل تامین شده است، ولی احتمال می رود که این جایزه به سال آینده موکول شود.

دکتر دباغیان - مسئول دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) در خصوص آخرین وضعیت این جایزه مهم گفت: منتظر هستیم تا تاریخ نهایی اعطای جایزه مشخص شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.