«حسام الدین آشنا» مشاور فرهنگی رییس جمهوری از تغییر نام معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما به معاونت خبر استقبال کرد و گفت: این تغییر به معنای این است که دیگر اخبار، سیاست محور نخواهد بود.

آشنا: اخبار صدا و سیما، دیگر سیاست محور نخواهد بود/ دولت در انعکاس اخبار خواهان انصاف بیشتر است نه حمایت مطلق
 

مشاور فرهنگی رییس جمهوری امروز (سه شنبه) در بازدید از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتصاب «پیمان جبلی» به عنوان معاونت خبر صدا و سیما و ارزیابی وی از تغییر نام این معاونت افزود: این تغییر عنوان، نشان از تغییر رویکرد صدا و سیما دارد. در سال های گذشته صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش بی بدیلی در ارایه اطلاعات مورد نیاز، ارایه جهت گیری هایی سیاسی و مدیریت افکار عمومی بر عهده داشته است.

وی اظهار داشت: هنگامی که آقای دکتر سرافراز مسوولیت صدا و سیما را بر عهده گرفتند، مهمترین سوال در مورد این سازمان بیش از آنکه درباره معاونت سیما یا معاونت های دیگر سازمان صدا و سیما باشد، در حوزه معاونت سیاسی بود.



**جبلی به رویکرد خبری اعتقاد دارد

مشاور فرهنگی رییس جمهوری تاکید کرد: انتصابات قبلی آقای دکتر سرافراز نشان داد ایشان به حرفه ای گرایی، پاکدستی و انصاف در انتصابات مدیریتی کاملا متعهد هستند.

آشنا ادامه داد: در مورد معاونت سیاسی اتفاق بسیار مهمی رخ داد و آن هم تغییر نام و عنوان معاونت سیاسی به معاونت خبر بود. خود این تغییر عنوان، نشان از تغییر رویکرد دارد، به این معنا که سیاست، محور اخبار نخواهد بود، بلکه داشتن ماهیت خبری، ملاک اصلی برای انتشار اخبار در سازمان صدا و سیما خواهد بود.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری توضیح داد: این رویکرد که ارزش های خبری، ملاک جمع آوری و انتشار خبر قرار گیرد به انتصاب کسی که هم این شناخت را داشته باشد و هم این اعتقاد و توانایی را داشته باشد، نیاز داشت.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری، ادامه داد: انتصاب آقای دکتر جبلی که فرزند صدا و سیما است و تمام سال های جوانی خود را در پست های متعدد در سازمان صداو سیما و در بخش خبری طی کرده است نشان از هوشمندی و زمان شناسی آقای دکتر سرافراز است.

آشنا ادامه داد: آقای دکتر جبلی فعالیتشان را از دستیاری، دبیری، سردبیری، مسوول اداره، مدیر کل بودن و در نهایت مسوولیت های کلان در شورای عالی امنیت ملی و نمایندگی در خارج از ایران طی کردند.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد وقتی که ویژگی های اخلاقی، توانمندی های مدیریتی، شناخت داخلی و جهاتی که آقای دکتر جبلی از آن برخوردارند به مقبولیتی که در درون سازمان دارند هم اضافه شود، می توان آینده ای روشن برای معاونت خبری سازمان صدا و سیما پیش بینی کرد.

مشاور فرهنگی رییس جمهوری تاکید کرد: آقای دکتر جبلی از حمایت درون سازمان، حمایت جامعه خبری کشور و از حمایت همه ذی نفعان و ذی ربطانی که با حوزه خبر سازمان صدا و سیما سر و کار دارند، برخوردار هستند.

آشنا تصریح کرد: این انتصاب را به ریاست محترم سازمان صدا و سیما، مجموع همکاران در معاونت خبر سازمان صدا و سیما و جامعه خبری کشور به خاطر اعتمادی که به این جامعه شد، تبریک عرض می کنم و می توان امید داشت که اعتمادی که به یک عضو جامعه خبری شد بتواند اعتماد ملی به سازمان صداو سیما را تقویت کند.



**سخنان رییس جمهوری دعوت به انصاف بیشتر بود نه حمایت مطلق

مشاور فرهنگی رییس جمهوری درباره سخنان رییس جمهوری درباره صدا و سیما نیز گفت: نگرانی های ریاست محترم جمهوری که برخی از آن در سخنرانی مربوط به کشاورزی بیان شد، ناظر به انتظاری بود که دولت برای بروز تغییرات در جهت گیری های سیاسی معاونت خبر داشت و دعوتی بود به انصاف بیشتر و نه حمایت مطلق از دولت.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی امروز سه شنبه با صدور حکمی، پیمان جبلی را به معاونت خبر سازمان صدا و سیما منصوب کرد.

«محمد سرافراز» در این حکم، «پیمان جبلی» را به توجه به موضوعاتی چون اطلاع رسانی دقیق و روزآمد و جامع، افزایش کمی و کیفی ضریب نفوذ رسانه در میان آحاد مردم، افزایش سرعت و دقت و صحت در تولید و پخش خبر، صیانت از اعتبار رسانه ملی، رعایت بی طرفی، انعکاس مناسب خدمات نظام و عملکرد قوای سه گانه و اهتمام به خبرنگاران آزاد و شهروند توصیه کرده است.

پیمان جبلی متولد 1345 در تهران است ، وی مدرک دکتری فرهنگ و ارتباطات خود را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرده و آخرین مسوولیت وی سفیر ایران در کشور تونس بوده است .

وی از کارکنان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است و پیش از سفر به تونس در جایگاه سفیر ایران در آن کشور، تجربه های متفاوتی در عرصه خبر و اطلاع رسانی داشته است .

دبیر و سردبیر بخش های مختلف صداوسیما و مؤسس بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 در سال 79 ، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت، مدرس دانشگاه و مسئولیت های دیگر از جمله معاونت رسانه ای شورای عالی امنیت ملی مجموعه ای از تجربیات وی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.