رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت : اولویت وقف در زمینه تبدیل علم به ثروت صورت گیرد

باید اولویت وقف در زمینه تبدیل علم به ثروت باشد

محمدرضا محسنی ثانی با اشاره به اینکه نیاز روز ایجاب می کند که اولویت وقف در زمینه تبدیل علم به ثروت صورت گیرد، خاطرنشان کرد: در گذشته متناسب با نیاز زمان، وقف به برخی موارد مانند آب انبار، خدمات عمومی و .... تعلق می گرفت که در حال حاضر از انتفاع خارج شده و دیگر موضوعیتی ندارد و الان باید در راستای موسسات دانش بنیان صورت گیرد.

وی با اشاره به رشد روزافزون فناوری های نوین و موسسات دانش بنیان اظهار داشت: این پدیده های جدید اگر از پشتوانه وقفی بهره مند شود می تواند بیشترین درآمدزایی را برای کشور داشته باشد.

وی در توصیه به سرمایه گذاران در راستای مشارکت در پروژه های وقفی گفت: در حال حاضر که بودجه سال آینده در شرف تصویب است، کمک اوقاف در راستای توسعه زیرساخت های کشور و تقویت بخش خصوصی می تواند اثربخشی بالایی داشته باشد تا بخش خصوصی علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی بتواند از منابع در اختیار اوقاف نیز استفاده کند و رشد اقتصادی بالایی را برای کشور رقم بزند.

محسنی ثانی مشارکت در پروژه های آب رسانی، گازرسانی و راه آهن را نیز از مواردی دانست که سرمایه گذاران می توانند در قالب وقف انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: هر اقدامی که توجه مردم را به سمت باقیات الصالحاتی مانند وقف جلب کند مورد حمایت مجلس است و باید تلاش کرد تا تسهیلات و تشویقات لازم برای خیرین فراهم شود و بتوانند سرمایه خود را در این راستا هزینه کنند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.