قدس آنلاین-حسین زوارزاده: معاون فنی و عمران شهرداری مشهد گفت: ریل‌گذاری خط۲ طی ۹ ماه آینده آغاز و واگن‌های قطار نیز در فروردین ۹۵ وارد مشهد می‌شوند.

۱۲ کیلومتر از ۱۴.۵ کیلومتر مسیر خط۲ قطار شهری مشهد حفاری شده است

حمیدرضا نخعی صبح امروز در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های شهر گفت: تلاش ما این است در فاز اول مسیر بلوار طبرسی تا میدان راه‌آهن را افتتاح کنیم تا امکان ارائه خدمات به مردم فراهم شود. برای این پروژه علاوه بر هزنیه ارزی بالغ بر 1600 میلیارد تومان نیز هزینه ریالی شده است. طی یک سال گذشته اقدامات خوبی برای خط2 انجام شده و این پروژه از وضعیت ناامید کننده خارج شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری مشهد ادامه داد: در این پروژه موضوع پدافند غیر عامل با توجه به بحث اهمیت قطار شهری کاملا رعایت شده است، پروژه خط 2 قطار شهری تا هشت ریشتر زلزله را به سادگی تحمل می‌کند.

نخعی گفت: در حال حاضر برای تامین برق خط2 قراردادی 40 میلیارد توماین با شرکت برق منعقد کرده‌ایم. کار ساخت 10 ایستگاه از 12 ایستگاه این خط انجام شده است.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد، کیانوش کیامرز نیز در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: امکان دور زدن قطارها در انتهای خط 2 بسیار سریعتر از خط یک اتفاق می‌افتد . در حال حاضر توقفگاه خط 2 در زمینی به وسعت 16 هزار متر مربع در اطراف کشف‌رود طراحی شده و این مرکز به عنوان مرکز دپوی تجهیزات خط سه نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حال حاضر مشهد بزرگترین کارخانه "سگمنت‌سازی" را برای تثبت سقف مسیر حفاری دارد و ماهانه 480 سگمنت در این کارخانه تولید می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.