گروه تروریستی داعش پس از شکستهای پیاپی در استان نینوا در حال تخلیه پایگاههای خود در این استان است.

داعش در حال تخليه پايگاههای خود در استان نينوا

 به گزارش  العالم، تعداد زیادی از فرماندهان این گروه تروریستی پس از اینکه ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ خسارتهای سنگینی به نیروهای تحت امرشان وارد کردند، به خارج از عراق می گریزند.

 
"علی الشبکی" خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارش ارسالی خود از دشتهای استان نینوا گفت: تروریستهای داعش در استان نینوای عراق بعد از تحمل ضربات و خسارتهای سنگین در محورهای مختلف این استان و هدف قرار گرفتن پایگاهها و محل تجمع آنان در نینوا و اطراف آن در معرض فشارهای روانی قرار گرفته و روحیه خود را از دست داده اند. این شکستهای روحی و نظامی باعث شده است تروریستهای مسلح پایگاههای خود را در استان نینوا ترک کنند و اکثر فرماندهان آنان نیز به خارج از کشور عراق بگریزند.
 
غزوان حامد عضو شورای استانداری نینوا در مصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد: گروه تروریستی داعش در استان نینوا در حال فروپاشی است، زیرا نیروهای کُرد پیشمرگ پیروزیهای بزرگی را در این استان محقق ساخته اند و یازده بخش و روستای آن را آزاد کرده اند.
 
فیصل جار الله عضو شورای شهرستان الحمدانیه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: گزارشهای رسیده حاکیست بسیاری از فرماندهان گروه تروریستی داعش از شهر موصل به خارج از عراق فرار کرده اند و با خود اموال زیادی را به سرقت برده اند و این دلیلی است بر این که روز به روز داعش در حال تضعیف شدن و از هم فروپاشیدن است و انشاء الله عملیات آزادسازی همه عراق به آسانی به اجرا درخواهد امد.
 
خبرنگار العالم افزود: هماهنگی های نظامی بین مسئولان منطقه کردستان عراق و دولت مرکزی این کشور در بغداد جهت از بین بردن تروریستهای مسلح داعش ، گامی مهم برای آزادسازی شهر موصل به شمار می رود. این در حالی است که تروریستهای داعشی جنایتهای زیادی را ضد اقلیتهای دینی در شهر موصل مرتکب شده اند.
 
عصمت رجب مسئول محور استان نینوا در مصاحبه با خبرنگار العالم تصریح کرد: «برنامه این است که باید با ارتش عراق و مسئولان دولتی در موصل و نیروهای پیشمرگ کردستان عراق هماهنگی ایجاد شود تا شهر موصل آزاد شود».
 
علی الشبکی در ادامه گزارش خود اظهار داشت: جنگاوران عراقی در خط مقدم جبهه های درگیری،آمادگی خود را برای پاکسازی شهرشان از لوث وجود داعش اعلام کرده اند.
 
یکی از نظامیان عراقی در این زمینه گفت:«ما با شوق فراوان می خواهیم سرزمین خود را از لوث تروریستهای تکفیری داعش پاکسازی کنیم. این سرزمین متعلق به ماست اما هم اکنون به اشغال تروریستها درآمده است. اجداد ما صدها سال است که به رغم داشتن ادیان و مذاهب مختلف از جمله کُردهای شبک و کاکی و یا ایزیدی ها و مسیحی ها و ترکمن ها در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی در این سرزمین داشته اند و این سرزمین آبا و اجدادی ماست ».
 
خبرنگار العالم افزود: شایان ذکر است افراد مسلح داعش در شهر موصل چندین نظامی و حتی هوادار خود را پس از فرار از درگیریها در شهرستان سنجار و زمار و بیجی اعدام کردند.
از سوی دیگر در غرب سامرا و شمال بغداد ارتش عراق و داوطلبان مردمی حملات گسترده داعش ها را خنثی کردند.
 
این در حالی است که انفجارهای انتحاری و شلیک خمپاره به این شهر از سوی داعشی ها ادامه دارد. تروریستهای داعش پنج حمله انتحاری به شهر سامرا به اجرا درآوردند که در پی آن سه تن کشته و بیش از چهل نفر نیز زخمی شده اند .
 
نیروهای امنیتی عراق محل وقوع انفجارها را احاطه کرده و تدابیر امنیتی شدیدی را در این مناطق ایجاد کرده اند. آمبولانسها نیز به انتقال زخمی ها به بیمارستانها اقدام می کنند.
همچنین در ساعات گذشته چندین گلوله خمپاره به شهرستان سامرا اصابت کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرویز IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    خردادماه سال گذشته تعدادنیروهای داعش درحمله به شهر موصل 3 الی 6هزار نفر بود بعداز گذشت 6 ماه این تعداد به 60 الی 50 هزار نفر رسیده است لذا با زمان سوزی داعش فرصت جذب نیرو بازسازی ودریافت کمک از متحدانش راداشته است ، پس دراسرع وقت باید باتمام قوا به سرافعی درموصل حمله کرد.