قدس آنلاین: دکتر ویندی مک للان 16 سال است در رشته سلامت روان و وابستگی شیمیایی فعالیت می کند و مقالات اش در مجلات گوناگون منتشر می شود. او همچنین علاقه زیادی به مباحث بهداشت روان و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، ارتباط جنسی نا ایمن، مجادلات فیزیکی، بیماری ایدز و ... در پردیس های دانشگاهی دارد.

با چهار روش جلوگیری از مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها آشنا شوید

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، او با معرفی چهار تکنیک پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل، کمک زیادی به پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل دانشجویان کرده است.

تکنیک های پیشگیری از اعتیاد

قدم اول: تحقیق

فرهنگ مصرف مواد مخدر در دانشگاه ها یکی از مواردی است که شما را به فکر فرو می برد. در این باره تحقیق کنید و نتایج بررسی های تان را درباره بدل شدن مصرف مواد مخدر و الکل به امری عادی را در اختیار دانشجویان و اساتید قرار دهید.

قدم دوم: مهارت های تمدد اعصاب

مهارت های تمدد اعصاب می توانند نقش زیادی در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و الکل داشته باشند. تلاش برای کسب نمرات بالا و آشنایی با دانشجویان جدید می تواند اضطراب آور باشد. برخی اوقات، افراد برای کاستن اضطراب شان مخدر مصرف می کنند و الکل می نوشند. تکنیک های تنفس، تمدد اعصاب، یوگا، راهنمای تصویر سازی ذهنی و ... می توانند به خواب راحت، پیشگیری از بروز دلشوره و اضطراب و اعتیاد به مواد مخدر کمک کنند. 

قدم سوم: تفریح کردن

پرداختن به کار مورد علاقه می تواند کمک زیادی به شما بکند. این کار می تواند مانع بروز اضطراب شود و اعتماد به نفس را افزایش دهد. نتایج بررسی های متعدد نشان داده افرادی که به کارهای مورد علاقه شان می پردازند بسیار کمتر از افرادی که چنین نیستند به مواد مخدر و الکل رو می آورند.

قدم چهارم: گسترش مهارت های مقابله با فشار همسالان

در دانشگاه، شما با افراد جدید آشنا و دوست می شوید. روش های ایجاد حد و مرز و مقابله با فشار دوستان در کوتاه مدت دشوار است، اما به شما کمک می کند تا از اعتیاد به مواد مخدر پیشگیری کنید. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.