قدس آنلاین: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما با دو نوع تحریم از سوی نظام سلطه مواجه شدیم، یکی از این تحریم‌ها در دولت گذشته بوده و یکی در این دولت که کاهش قیمت نفت مدل جدید تحریم ها علیه ایران است.

کاهش قیمت نفت مدل جدید تحریم ها علیه ایران است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محسن رضایی در نهمین آیین بزرگداشت شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه با بیان اینکه شهیدان عرفه معجزه انقلاب هستند، افزود: من از نزدیک تک‌تک این‌ شهدا را می‌شناسم و می‌دانم جزء سرمایه‌های بزرگ معنوی هستند.

وی تاکید کرد: البته قصد نداریم از این‌ها قدیس بسازیم، اما قصد داریم بگوییم جوانان امروز هم می‌توانند به این شهیدان برسند.

رضایی افزود: این شهیدان یک کار کردند و آن هم این بود که راه انبیا را رفتند و سعی کردند اخلاق و رفتارشان مانند رسول خدا باشد، آنها با مبارزه با نفسشان راه صحیح را شناختند و تنها کافیست ما نیز این راه را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی اضافه کرد: شهید احمد کاظمی یک جوان ناشناخته و گمنام نجف‌آبادی بود که زمانی که پیام امام (ره) را شنید به سوی جبهه‌ها راه افتاد و به فکر کمی امکانات هم نبود و همین جوان‌ها موفق شدند 180 قبضه توپ را از دست عراقی‌ها خارج کنند و غرش همین توپ‌ها بود که خرمشهر را از دست عراقی‌ها خارج کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امشب سالگرد عملیات کربلای 5 است که در آن به شهر بصره نزدیک شدیم و همین عملیات منجر به این شد که عراقی‌ها قطعنامه 598 را پذیرفتند و گفتند ما مرز ایران را قبول داریم و در همین عملیات شهیدان کاظمی و شاهمرادی زحمات بسیاری کشیدند.

وی با بیان اینکه چند نوع فرمانده وجود دارد، افزود: یک فرمانده از روی درجه و مقام عمل می‌کند و یک نوع فرمانده نیز از طریق پاداش و دستمزد اما در جنگ تحمیلی هیچ‌کدام از اینها وجود نداشتند.

رضایی گفت: شهید کاظمی هیچ درجه‌ای نداشت اما چه اتفاقی رخ داد که همه فرمانبردار وی بودند این نوع سوم فرماندهی کردن از طریق نفوذ معنوی بود که شهید کاظمی از این شیوه استفاده می‌کرد.

وی تصریح کرد: خود این فرماندهان اگر در جنگ همراه سایرین نبودند عقب‌تر از آنها نیز نبودند و دیگر اینکه این فرماندهان دلسوزی بسیاری برای بچه‌های مردم داشتند و این انس با یکدیگر قیامت می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسئله سوم فرمان‌پذیری رزمنده‌ها این بود که فرمانده‌ها تا موضوعات و نقشه‌ها را پخته نمی‌کردند وارد عملیات نمی‌شدند و رزمنده‌ها متوجه می‌شدند که روی هر عملیاتی فکر شده و این موضوع اعتماد می‌آورد.

وی اضافه کرد: عامل چهارم در فرمان‌پذیری رزمنده‌ها سبک مدیریت تعاملی بود به گونه‌ای که فرماندهان هم مطلب یاد می‌دادند و هم از سایرین می‌آموختند و اگر در جنگ مشورت و یادگیری نبود امکان نداشت به این شیوه مدیریت شود.

رضایی ادامه داد: همان جوانان 20 تا 24 ساله تبدیل به ژنرال‌های استراتژیست جنگ شدند و موفق شدند یک شبه ره صد ساله را طی کنند و سؤال این است آیا این جوانان بازهم پدید می‌آیند.

وی با طرح این سؤال که چرا ما نباید از تجارب همان زمان استفاده کنیم، تاکید کرد: همین آقایان نهضت آزادی در دوران جنگ خجالت می‌کشیدند حرف بزنند، چراکه هم کارآمدی و هم معنویت کنار هم بود و این موارد چرا دوباره نباید شکل بگیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: راه نجات کشور ما از تحریم اقتصادی این است که روی ارزش‌های انقلاب بایستیم، چراکه موجب می‌شود بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم و اگر از ارزش‌ها فاصله بگیریم به طور حتم آسیب‌پذیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه ما با دو نوع تحریم مواجه شدیم، تصریح کرد: یکی از این تحریم‌ها در دولت گذشته بود و یکی در این دولت که با پایین آوردن قیمت نفت رخ داده است.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استکبار فتنه تکفیری‌ها را برای اسلام‌هراسی به‌ وجود آورده و من نگران این هستم که در انتخابات آینده اروپا و آمریکا افراطی‌ترین افراد بر سرکار بیایند و کشتار وسیعی به راه بیندازند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر انرژی معنوی و فکری کشور ما باید آزاد شود و راه آن هم تنها ادامه دادن راه شهدا است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصفهان می‌تواند سالانه 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشد و شرط آن هم بازگشت به مسیر انقلاب است.

سوءمدیریت گذشته اصفهان را نیازمند کمک کرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از بی‌توجهی به توسعه فرهنگ و هنر در اصفهان گفت: سوءمدیریت در گذشته سبب شده تا اصفهان امروز نیازمند کمک شود.

محسن رضایی اظهارداشت: سرمایه‌گذاری در فرهنگ و هنر سبب توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه در گذشته‌های دور عده‌ای با کشف این ظرفیت از آن بهره وافری برده‌اند، افزود: اگر در اصفهان در این زمینه سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت، حالا شاهد پیشرفت این شهر بودیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر بهره‌گیری از گوهر فرهنگ و هنر اظهار کرد: پژوهشگران باید علاوه بر حفظ آن، در توسعه این مقوله تلاش کنند.

وی اصفهان را شهری الهی توصیف و از بی‌توجهی به توسعه فرهنگی اصفهان در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: افکار سوسیالیستی در ابتدای انقلاب، توسعه اقتصاد را در رشد صنایع بزرگ و مادر می‌دانست و به همین دلیل صنایع بزرگی در اصفهان به وجود آمدند.

وی تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی درست و تخصیص منابع مالی به صورت صحیح، اصفهان می‌توانست سالانه 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: اگر در گذشته سرمایه‌گذاری بهتری در فرهنگ و هنر صورت می‌گرفت، امروز اصفهان یکی از زیباترین شهرهای عالم بود و می‌توانست با تکیه بر این دو ظرفیت به مرکز فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: ما با گسترش صنایع بزرگ مخالف نیستیم اما در صورتی که این هزینه‌ها در ذات شهر هزینه می‌شد، شاهد درخشیدن اصفهان در زمینه‌های مختلف بودیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • 14 IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    کاهش قیمت نفت مدل جدید تحریم ها علیه ایران است . اخه اين چه حرفيه 99 درصد كساني كه تحريم جريمه تنبيه عليهما پياد كردند نفت ندارند . بعد قيمت نفت هميه . 5 سالي بخاطه سوريه عراق و ليبي ووو گران شد . حالا با استخراج نفت از قطب با تكنولژي جديد قيمت نقت به قيمت حلال رسيد . درضمن حالا مردم ايران دارند نفت را از مصرف كنندكان امارت و حتي ترك گرانتر مي خرند . چرا : قيمت1000 تومان زمان بشكه 120 دلار حالا با نفت 50 دلار يعني ما بنزين 2250 تومان مي خريم و در باك مي ريزيم + خودرو ايراني سه برابر سوخت مصرف مي كند قيمت 6750 تومان قيمت بنزين در ايران