رئیس پلیس فتای تهران با بیان این مطلب که بیش از ۵۵ درصد جرائم سایبری مربوط به برداشت از حساب مشتریان بانک‌هاست، گفت: کلاهبردار دستگیرشده علاوه بر تهران در ۶ استان دیگر کشور نیز پرونده دارد.

آخرین جزئیات پرونده کلاهبردار پیامکی/ پولشویی با شگرد خرید ارز از صرافی‌ها
به گزارش فارس، سرهنگ محمد مهدی کاکووان رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در نشست خبری با اعلام دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای به تشریح جزئیات پرداخت و اظهارداشت: از شهریورماه سال جاری یک تعداد پیامک به کاربران اپراتورهای تلفن‌های همراه ارسال می‌شد که شما برنده قرعه‌کشی شده‌اید و جهت دریافت جایزه به سایت رهگیری یا پیگیری و به آدرس www.rahgir24.com مراجعه کنید.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: این پیامک چون با پنل تبلیغاتی بود و اول شماره آن با 1000 ، 2000 یا 3000 بود و شماره تلفن خاصی نبود اکثر غریب به اتفاق افراد فکر می‌کردند اپراتور این قرعه‌کشی را انجام داده و بنابراین با اعتماد به این سایت مراجعه می‌کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: شهروندان که فکر می‌کردند برنده گوشی اپل یا دستگاه تبلت شده‌اند جهت دریافت جایزه به این سایت مراجعه و پس از مراجعه مشاهده می‌کردند که باید برای هزینه پستی مبلغ 6 هزار تومان بپردازند و وقتی که گزینه هزینه پستی را کلیک می‌کردند با صفحه بانک مواجه شده و پرداخت را انجام می‌دادند غافل از این که صفحه بانک جعلی است؛ جالب‌تر آنکه هیچ پولی کسر نمی‌شد اما متهم شماره حساب خود، رمز عبور و CCV2 را در آنجا درج کرده بود.

سرهنگ کاکووان ادامه داد: در مهرماه 4 فقره پرونده در تهران بزرگ تشکیل شد که 11 میلیون و 500 هزار تومان موجودی این پرونده‌ها بود که کلاهبرداری شده بود.

این مقام ارشد انتظامی با بیان این مطلب که یک شنبه گذشته این متهم دستگیر شد، بعد از دستگیری متهم متوجه شدیم که این فرد همان متهم سال 91 بوده است که در آن زمان دستگیر شده بود اما هم‌اکنون با تغییر شگرد به این کلاهبرداری دست زده بود.

وی گفت: متهم که هم اکنون 24 ساله است توانسته بود 1508 فقره حساب مردم را در اختیار بگیرد و خود به برداشت 70 میلیونی اعتراف کرده اما با توجه به خودروی مدل بالای خارجی متهم و درگیر بودن 6 استان کشور با این متهم مطمئنیم که مبلغ کلاهبرداری بیش از این مقدار است.

این مقام ارشد انتظامی از کلیه خوانندگان و شهروندان درخواست کرد که اگر کسی متضرر شده و حتی اگر مبلغ آن کم است به پلیس فتا مراجعه کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ تصریح کرد: در چند ماه اخیر 3 باند را کشف کرده‌ایم و باید شهروندان بیش از پیش دقت کنند و رمز اول و دوم کارت خود را تغییر دهند و در پرداخت‌های اینترنتی به URL و آدرس اینترنتی بانک‌ها دقت کنند تا نقشه شیادان برملا شود.

سرهنگ کاکووان با بیان این مطلب که بیش از 55 درصد جرایم سایبری مربوط به برداشت از حساب مشتری بانک‌ها است، گفت: رئیس دادسرای ناحیه سی و یکم قول داده که ساماندهی در مورد پنل‌هایی که صاحبان آن مشخص نیست انجام شود و نسبت به غیرفعال‌سازی پنل‌های مجموعه اقدام شود چرا که در این پرونده متهم پنل تبلیغاتی را با مشخصات جعلی دریافت کرده بود و مردم هم چون پنل تبلیغاتی بود به آن اعتماد کرده بودند.

وی گفت: یک خانم با متهم 24 ساله همکاری می‌کرده است و کارت‌بانک افراد بی‌بضاعت را خریداری می‌کرده و بعد از اینکه پول‌ها به حساب کارت‌ها ریخته می‌شد از صرافی‌ها خرید کرده و بعد تبدیل به پول می‌کردند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ بیشترین مقدار کلاهبرداری در تهران توسط این فرد را 4 میلیون تومان عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بانک مربوطه که متهم از صفحه جعلی آن برای کلاهبرداری استفاده می‌کرده نیز جزء شاکیان این متهم است.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.