معاون سازمان انرژی اتمی در بازدید مدیران و مسئولان بیت مقام معظم رهبری از تاسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان گفت: فناوری تولید انواع لیزر در سازمان انرژی اتمی با موفقیت به پایان رسیده و به زودی موفقیت‌های دیگر اعلام می‌شود.

زارعان: فناوری تولید انواع لیزر در سازمان انرژی اتمی با موفقیت پایان یافته/ معرفی دستاوردهای هسته‌ای در روز ملی فناوری هسته‌ای

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جمعی از مدیران و مسئولان بیت مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 17 و پنجشنبه 18 دی ماه جاری از تاسیسات هسته‌ای فردو، نطنز و اصفهان بازدید کردند.

در این بازدید دوروزه که با همراهی زارعان معاون سازمان و دبیر کمیته امنیت و فناوری هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران صورت گرفت، بازدیدکنندگان پس از دیدن فیلمی از فعالیت­‌های سازمان در حوزه­های اکتشاف، استخراج، فرآوری اورانیوم، غنی­سازی، ساخت مجتمع سوخت، نیروگاه و تاسیسات آب­ سنگین اراک از نزدیک با فعالیت‌های مراکز فوق از جمله در زمینه شکل­‌دهی آلیاژهای زیرکونیوم، تولید دی­اکسید اورانیوم با غنای کمتر از 5 درصد و ساخت مجتمع­‌های سوخت آشنا شدند.

در این مراسم زارعان ضمن تبریک ایام خجسته ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) با تاکید بر اینکه ما از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نخواهیم آمد، اظهار داشت: دانش هسته‌­ای دانشی است که امروزه جهانیان نتایج مثبت آن را می­‌بینند و کسی نمی­‌توانند آن را انکار کند.

وی در ادامه با اشاره به این نکته مهم که دستاوردهای ارزشمند کشور در زمینه هسته­‌ای با حمایت همه جانبه مردم و خودباوری به دست آمده و باعث شده که امروز به اینجا برسیم، افزود: اگر صنعت هسته‌­ای کشور را طی 10 سال گذشته از نظر کیفیت، سرعت و اهمیت مقایسه کنیم می‌بینیم اکنون صنعت هسته­‌ای قادر است به عنوان موتور حرکت و شتاب برخی صنایع مهم کشور ایفای نقش کند. همکاری­‌های سازمان انرژی اتمی ایران با وزارت صنعت و معدن و حوزه سلامت وزارت بهداشت در همین راستا صورت گرفته است.

معاون سازمان در ادامه با تأکید بر این واقعیت که فعالیت­‌های سازمان انرژی اتمی ایران صرفاً به غنی­­‌سازی محدود نیست، به موفقیت­‌های حاصله در حوزه لیزر در درمان بسیاری از بیماری­‌ها از جمله پروستات، پوست و کاربردهای حوزه دندانپزشکی اشاره کرد و افزود: فناوری تولید انواع لیزر در سازمان انرژی اتمی ایران با موفقیت به سرانجام رسیده و به زودی شاهد اعلام موفقیت­‌های دیگر نیز خواهیم بود.

زارعان افزود: ما نباید از این دستاوردها دچار غرور و خودشیفتگی شویم و البته نباید هم قانع باشیم. بلکه باید همواره به دنبال علم باشیم زیرا علم تولید قدرت می‌کند و کمک می‌کند قله­‌ها را فتح کنیم. لذا توقف معنا و مفهومی ندارد.

زارعان همچنین ضمن تبیین مواضع اصولی مذاکره‌­کنندگان کشورمان که نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی نیز در آن حضور دارند، با کشورهای 1+5 از سخت کوشی، جدیت، عقلانیت، ایستادگی و سنجیدگی تیم مذاکره کننده به عنوان نعمتی بزرگ یاد کرد و گفت: این فرزندان پرتلاش این مرز و بوم کاملاً به خطوط قرمز نظام احاطه و باور دارند و لذا با رعایت اکید آن و ایستادگی در برابر خواسته­‌های نادرست طرف مقابل موجب شده­‌اند گروه 1+5 از نظر فنی حرفی برای گفتن نداشته باشند.

زارعان افزود: باید با اخلاق­مداری و جلوگیری از تفرقه، نگاهمان به حل مسئله باشد و منافع ملی نادیده گرفته نشود.

معاون سازمان در بخش دیگری از سخنانش هراس بیگانگان از جمهوری اسلامی ایران را به دلیل الگو شدن نظام مردمسالاری دینی کشورمان، که در نوع خودش اولین نمونه از حکومت اسلامی در تاریخ سیاسی معاصر است، دانست و اضافه کرد: بیگانگان از الگو شدن ایران در سطح منطقه و کشورهای اسلامی هراس دارند و از آنجا که منافعشان را نه تنها در ایران بلکه در دیگر کشورهای اسلامی در خطر می‌بینند، سعی در جلوگیری از این پیشرفت‌ها دارند و به مقابله با آن می­‌پردازند.

دبیر کمیته امنیت و فناوری هسته‌ای با تجلیل از حمایت‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در موضوع هسته‌ای گفت: تحریم‌­ها تاکنون نتوانسته اراده کشور را برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگ در استفاده­‌های صلح­‌آمیز از انرژی هسته‌­ای کند، نماید و ما با اراده­ای مصمم‌­تر از گذشته، با نگاه به افقی روشن و با عنایت به مدیریت جهادی ریاست سازمان اعلام می‌کنیم که فعالیت­‌ها کماکان استمرار داشته و برای 20 فروردین، سالروز ملی فناوری هسته‌­ای، گوشه‌­ای دیگر از نتایج اقدامات صورت گرفته را به ملت ایران معرفی خواهیم کرد.

زارعان تقوا و توکل به خدا و ائمه اطهار و نهراسیدن از بدخواهان را مورد تاکید قرار داد و آرزوی پیشرفت و سلامتی برای جویندگان دانش کرد.

شایان ذکر است روز سه شنبه 16 دی ماه جاری نیز جمعی از مدیران کل حراست مراکز وابسته به دفتر مقام معظم رهبری از تاسیسات نطنز بازدید کرده و با بخشی از دستاوردهای دانشمندان و محققان هسته‌­ای کشور در حوزه غنی‌­سازی آشنا شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.