همه چیز از یک سیم شروع می شود،که گاهی طنز پرداران هم بفهمی نفهمی سر به سر این سیم می گذارند.

وقتی سرعت اینترنت دغدغه مشترک علمی می شود

ایرنا :مثلا،طنزپردازی برخورد، لنگر کشتی با سیم اینترنت را دلیل کندی آن می داند و دیگری نیز اینترنت را شبیه خوردهای قدیمی ' هندلی' بیان می کند.

سرعت اینترنت گاهی علاوه بر نگاه طنزپردازان ،نگاهی جدی به خود می گیردو گاهی مطالبه علمی و دانشگاهی نیز می شود.

در سفر روز شنبه معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به شهرکرد، صدای روسای دانشگاه های چهارمحال و بختیاری نیز از سرعت پایین اینترنت در آمد.

رییس دانشگاه شهرکرد که پیشتر در جمع دانشگاهیان قول داده بود ،نسبت به سرعت اینترنت ، اقدامات جدی صورت خواهد گرفت، دوباره از سرعت پایین انتقاد کرد.

'شایان شامحمدی ' در نشست روسای دانشگاهها و پژوهشگران با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: پخش پژوهش نیازمند اینترنت با سرعت بالاست و برای اجرای زیرساخت های اینترنتی ،10 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز سرعت پایان اینترنت را یکی از معضلات بخش پژوهشی این دانشگاه است.

'مرتضی هاشم زاده ' افزود:دانشگاهیان برای دانلود یا آپلود کتاب های خود نیازمند سرعت بالای اینترنت می باشند.

به گفته وی،وقتی سرعت دسترسی به اینترنت به آسانی امکان پذیر نیست، کار پژوهشی نیز کند و کم سرعت می شود، که در این زمینه باید چاره اندیشی کرد.

وی گفت:دسترسی نداشتن به منابع علمی باعث شده سطح علمی مقالات دانشگاه پایین بیاید و اینترنت سرعت بالا یکی از نیازهای اصلی دانشگاههای استان است.

به گزارش ایرنا،بیشتر نیز در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به چهارمحال و بختیاری ،دانشگاهیان ، خبرنگاران و محققان خواستار افزایش سرعت اینترنت شده بودند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.