قدس آنلاین: مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان گفت: در کمال تاسف کمترین تبلیغ در خصوص شهدای رسانه در عرصه رسانه‌ها صورت گرفته و این در حالی است که جانفشانی‌هایی که اصحاب رسانه در جهت رسیدن به آرمان‌های انقلاب انجام داده‌اند را رسانه‌ها باید در دستور کار خودشان قرار دهند.

کمترین تبلیغ از شهدای رسانه در رسانه‌ها مایه تأسف است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رضا صفری در نشست خبری که به مناسبت 21 دی‌ماه روز قشر بسیج رسانه برگزار شد، افزود: سالروز شهادت شهید رهبر، خبرنگار شهید صدا و سیما آغازی برای نهال رسانه و آغاز روزی برای بالیدن و شکوفایی در عرصه رسانه است.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان ادامه داد: تنها قشری که شهدای آن مظلوم واقع شده‌اند جریان رسانه‌ای است و خواهش ما از اصحاب رسانه این است که برای شهدای خودشان ارزش ویژه‌ای قائل باشند و به دنبال مطرح کردن آن باشند.

وی اضافه کرد: شهید رهبر خبرنگار صدا و سیما در سال 58 کار خود را به عنوان مدیر خبر رادیو اصفهان آغاز کرد و سپس به عنوان نماینده صدا و سیما در قرارگاه خاتم‌الانبیا مشغول به کار شد و پس از آن در منطقه شلمچه سال 65 شهید شد و ما روز 21 دی ماه را هر سال به عنوان روز بسیج رسانه گرامی می‌داریم.

صفری با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه جزو اقشار 23گانه بسیج مستضعفین است، افزود: در راستای تخصصی شدن و نخبه‌گرایی در سازمان بسیج مستضعفین سه سال پیش طی کارگروهی هسته اولیه این سازمان توسط اندیشمندان و صاحبان فکر شکل گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه از سال 90 به این‌ سو به دنبال تثبیت و استقرار خودش رفت، تاکید کرد: در حال حاضر تمام تخصص‌ها در کشور ما دارای یک صنف و جایگاه برای تبیین گفتمان انقلاب است و تمام جریان‌های کشور بر بستر جریان‌های رسانه‌ای شکل می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان ادامه داد: رسانه‌ها جزو مولفه‌های جدید قدرت هستند که مدیریت افکار عمومی جهان را بر عهده دارند و در واقع صاحبان قدرت صاحبان رسانه‌های قدرتمند هستند که حرف نخست را می‌زنند.

وی افزود: در بخش گفتمان انقلاب که گفتمان نوینی برای آزاد شدن ظرفیت‌های جهان اسلام است از طریق رسانه ضعیف عمل کرده‌ایم به همین دلیل ما باید به دنبال استفاده بهینه از این ابزار جهت ترویج این گفتمان باشیم.

صفری تصریح کرد: اگر در سوریه و عراق دشمن زمین‌گیر شده به خاطر الگو برداری از گفتمان انقلاب اسلامی است و در صورتی که ما بتوانیم این گفتمان را به دنیا عرضه کنیم گام بلندی جهت از بند رهاندن ملت‌های ضعیف برداشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در سوریه و عراق جریان تکفیری در جهت عکس گفتمان انقلاب عمل کرده‌اند، افزود: این گروه اسلام هراسی را در دستور کار خودش قرار داده است و جریان رسانه‌ای باید از این بستر جهت تبیین حقایق استفاده کند.

 مسئول سازمان بسیج رسانه استان اصفهان تاکید کرد: انقلاب ما طی 37 سال گذشته دستاوردهای بسیاری داشته اما رسانه‌ها به کمک این دستاوردها نیامده‌اند و ما همیشه یک گام عقب‌تر از این دستاوردها بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: سازمان بسیج رسانه به دنبال این است که جبهه رسانه‌ای گفتمان انقلاب رسانه‌ای را جهت تبیین این دستاوردها شکل دهد و ما به دنبال این هستیم که برای رسانه‌ها پشتوانه عظیم فکری و معنوی بیابیم.

صفری بابیان اینکه ما در حال حاضر در 21 شهرستان اصفهان به دنبال ایجاد دفاتر سازمان بسیج رسانه هستیم، یادآور شد: همچنین در اصفهان به دنبال ایجاد سه الی پنج کانون با عناوین و رویکردهای مختلف هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از کارهایی که به دنبال آن هستیم بحث آموزش خبرنگاران است چراکه در این زمینه کمتر شاهد آموزش‌های تخصصی و لازم هستیم تا دانشجوی ما بداند جایی وجود دارد که آموزش می‌دهد و این آموزش منجر به فعالیتی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.