رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک خراسان رضوی گفت: سوددهی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن با شیب کندتری پیش می‌رود اما امنیت سرمایه‌گذاری در این بخش بالاست.

بازار مسکن برای سرمایه‌گذاری امن است

صادق عابدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در صورتی مطلوب است که منجر به ایجاد اشتغال شود اما متأسفانه طی سال‌های گذشته شاهد سرمایه‌گذاری‌هایی مبتنی بر بورس‌بازی بوده‌ایم.

وی افزود: اشتغال‌زایی برخی از این شرکت‌های سرمایه‌گذاری در بهترین حالت فقط در یک بخش اتفاق می‌افتد و به میزانی که سرمایه ایجاد می‌شود اشتغال‌زایی وجود ندارد.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک خراسان رضوی عنوان کرد: سرمایه‌های موجود باید به سمت مکان‌هایی تعریف شده جذب شده تا به ایجاد اشتغال و بهبود اقتصاد کشور منجر شود. در حال حاضر سرمایه‌گذاری در بخش مسکن ممکن است با شیب مناسب و کندی سوددهی داشته باشد اما از امنیت بالایی برخوردار است.

عابدزاده ادامه داد: سرمایه این بخش در اختیار خود سرمایه‌گذار بوده و وی می‌تواند هر زمان که بخواهد مسکن خود را به فروش برساند.

وی اظهار کرد: مشاغل زیادی به صنعت ساختمان مربوط می‌شود که در صورت رشد این صنعت شاهد رونق آن‌ها نیز خواهیم بود، بخش مسکن دارای اهمیت زیادی است، به طوری که معمولا زمانی که دولت‌ها به مشکلی برمی‌خورند از این بخش برای ایجاد تحرک استفاده می‌کنند.

رییس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک خراسان رضوی افزود: دولت قصد دارد ضمن کنترل تورم، هوشمندانه در این زمینه گام بردارد اما این نکته حائز اهمیت است که شیب ملایم و تدریجی افزایش قیمت مسکن بسیار مطلوب‌تر از رکود آن و جلوگیری از تورم خواهد بود.

عابدزاده اضافه کرد: چرا که باقی ماندن بازار مسکن در رکود باعث جهش یک باره قیمت این بازار خواهد شد و تجربه نشان داده رکود طولانی مدت همواره لطمات زیادی به این بخش زده است.

وی هم‌چنین در خصوص فعال شدن صندوق مسکن در تمامی بانک‌ها، اظهار کرد: فعالیت این صندوق در تمامی بانک‌ها قطعاً باعث افزایش وام‌دهی برای خرید مسکن می‌شود، اما متأسفانه یک سری سخت‌گیری‌هایی در زمینه اعطای وام به افراد متقاضی وجود دارد، برای ارائه وام از این بخش باید همه به یک چشم دیده شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.