قدس آنلاین: جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با تاکید بر ضرورت روشنگری از آسیب‌های ناشی از ماهواره گفت: سپاه هیچ‌گونه فعالیت عملیاتی در خصوص جمع‌آوری ماهواره ندارد اما مردم می‌توانند با جمع‌آوری آنتن‌های ماهواره خود و تحویل به سپاه از هدیه فرهنگی آنتن دیجیتال داخلی که از سوی سپاه اصفهان به آنان اهدا می‌شود، بهره‌مند شوند.

سپاه ماهواره جمع نمی کند اما به تحویل دهندگان ماهواره هدیه می دهد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سردار مجتبی فدا در جلسه شورای قشر بسیج رسانه افزود: هم‌اکنون بر اساس آمار 55 درصد مردم از ماهواره استفاده می‌کنند که به‌ تازگی توانسته‌ایم با برخی از فعالیت‌های فرهنگی، تأثیرات منفی ماهواره‌ها را تا 10 درصد کاهش دهیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان برخی از رفتارهای فردی در راه شناسایی آثار مخرب ماهواره‌ بر اجتماع و خانواده‌ها را بسیار راهگشا دانست و تأکید کرد: به‌ عنوان‌ مثال یک گروه دانش‌آموزی 20 نفره با راه‌اندازی گروه‌های اجتماعی و با روش‌های اقناعی و ارشادی توانسته‌اند بیش از 400 ماهواره را از محله‌های خود جمع‌آوری کنند، همین‌طور در گلپایگان نیز عده‌ای در یک روستا به‌ صورت یکجا 13 ماهواره خود را تحویل دادند، همچنین در ماه گذشته نیز بیش از 500 دستگاه ماهواره به‌ صورت یکجا و سالم به سپاه اصفهان تحویل داده‌ شده است.

وی در ادامه متذکر شد: سپاه تلاش دارد با استفاده از روش‌های اقناعی، توجیهی و ارشادی روشنگری کند.

فداء با اشاره به اینکه هدف عمده غرب در طول دوران انقلاب اسلامی سرنگونی این نظام بوده است، اظهار کرد: اتفاقاتی که در ابتدای انقلاب روی داد بر این اصل استوار بود که نظام غرب با استفاده از همه حربه‌های خود از جمله تجزیه‌طلبی و جنگ تحمیلی درصدد انحلال نظام اسلامی بود.

وی، هدف دیگر غرب را تغییر در رفتار، گفتار و منش جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: دشمن به دنبال این بود که شعار «نه شرقی، نه غربی» و شعارهای آزادی‌خواهی و دفاع از ملت‌های مظلوم را از ایران اسلامی بگیرد که در این راستا نیز نتوانست به خواسته خود برسد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطر نشان کرد: پس‌ از آنکه این دو روش از سوی نظام سلطه به نتیجه نرسید، محدودسازی ایران اسلامی برنامه بعدی آنها بود که این مورد نیز با شکست مواجه شد.

وی بیان کرد: برنامه غربی‌ها این بود که از صدور انقلاب به خارج از کشور جلوگیری کنند، اما خوشبختانه هم‌اکنون شاهد این هستیم که دامنه قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران بسیاری از کشورها را دربرگرفته است و دامنه نفوذ ایران اسلامی تا دریای مدیترانه و شمال آفریقا پیش رفته است.

فدا به بخشی از این دامنه نفوذ اشاره کرد و یادآور شد: در جزایر کنیا افرادی هستند که به عشق امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری اسامی فرزندانشان را به این القاب نامگذاری می‌کنند و در برخی کشورهای آفریقایی با همه محرومیت‌هایی که دارند شاهد هستیم که نسلی که بزرگ می‌شود با تفکرات انقلابی خواهان در پیش گرفتن راه و ماهیت جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف هستند.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون شاهد هستیم که اراده ایران اسلامی در کشورهای غزه، عراق، یمن و سوریه ظهور و بروز دارد و دشمن نیز در راستای اهدافش درصدد تخریب این جایگاه است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به اینکه دشمن نظام اسلامی از طریق ماهواره و سایر ابزارها درصدد است فرهنگ زندگی غربی را در این کشور احیا کند، بیان کرد: نمونه‌های بسیاری از تأثیر زندگی غربی در جامعه را شاهد هستیم، به‌ گونه‌ای که در زمینه تغذیه شیوع غذای فوری و کافی‌شاپ‌هایی با الگوی غربی در کشور وجود دارد که باید الگوهای ایرانی و اسلامی را جایگزین آنها کنیم.

وی به نقش رسانه‌ها در تغییر سبک زندگی جامعه اشاره کرد و عنوان داشت: رسانه‌ها نقش بسیاری در شکل‌گیری و جهت‌دهی به‌ نظام اسلامی ایران داشتند.

فدا با اشاره به اتفاقات اخیر روی‌ داده در فرانسه، اظهار کرد: در قضیه فرانسه کدام‌یک از رسانه‌های غربی روی نقاط ضعف دولت فرانسه کار کردند و این نکته که رسانه‌های غربی هر آنچه دوست دارند منتشر می‌کنند در این قضیه قابل‌ تأمل بود.

وی ادامه داد: 88 هزار نیروی پلیس فرانسه برای دستگیری این دو نفر تروریست بسیج شدند و تانک‌ها در خیابان‌های فرانسه مشاهده شدند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) تشریح کرد: چشم‌انداز این حرکت این نکته است که این رویداد و بسیاری از نگرش‌ها به این مسئله در راستای اسلام‌هراسی و زیرسئوال بردن اسلام ناب است و این سبب می‌شود در انتخابات آینده اروپا، نمایندگان و مسئولانی انتخاب شوند که افراطی‌ترین گرایش‌ها را نسبت به اسلام داشته باشند.

وی بر لزوم مطالبه‌گری مسائل مهم اصفهان از سوی رسانه‌های گروهی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با مطالبه‌گری هماهنگ بسیاری از مسائل را مرتفع کنند، به‌ عنوان‌ مثال مسئله آب اصفهان و آلودگی هوا از آن دسته مسائلی است که با هماهنگی رسانه‌ها قابل‌ حل و فصل است.

فدا ادامه داد: هم‌اکنون آلودگی هوای اصفهان در برخی زمان‌ها بیش از تهران شده و این ضرورت توجه رسانه‌ها را بیشتر نمایان می‌سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.