زمان برگزاری سمینار لندن که بنا بود قراردادهای جدید نفتی ایران در آن معرفی شود از فوریه سال 2015 (اسفند93) به سپتامبر (شهریور 94) موکول شده است.

تعویق مجدد رونمایی از قراردادهای نفتی ایران

سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره زمان معرفی قراردادهای جدید نفتی ایران در کنفرانس لندن اظهار کرد:‌ از سال گذشته بنا بود موسسه انگلیسی CWC موضوع نفت و جایگاه ایران را به عنوان یکی از بزرگان بازار انرژی برای دوره پس از تحریم در یک سمینار بین المللی توسط کارشناسان نفتی دنیا مورد بررسی قرار دهد که ضمنا فرصتی برای ارائه و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی در آن سمینار باشد.

این کارشناس در ادامه افزود: بنا بود قراردادهای جدید نفتی معرفی شوند تا سرمایه‌گذاران و شرکت‌های نفتی بین المللی از آن آگاه شوند.

وی خاطرنشان کرد: البته موسسه CWC همواره خواستار برگزاری این سمینار در بهترین زمان بود تا محدودیت‌های حقوقی ناشی از فضای تحریم ها مانع حضور فعال شرکت‌های بزرگ نفتی ، مدیران بانک‌ها و موسسات مالی و تحلیلگران بین المللی بازار انرژی و به ویژه کارشناسان ایرانی که بنا بود در این سمینار سخنرانی کنند نشود. لذا به همین منظور زمان برگزاری سمینار را یک بار از آوریل سال 2014 میلادی به فوریه 2015 به تعویق انداخت.

حسینی تاکید کرد:‌در آن زمان تصور می شد که فضای سیاسی تا نوامبر 2014 مناسب شود اما متاسفانه تحولات آن گونه که انتظار می رفت پیش نرفت در حالی که همان ملاحظات پیشین جهت برگزاری موفق سمینار به قوت خود باقی مانده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: در پی این امر موسسه CWC تصمیم گرفت که تا یک بار دیگر با توجه به برنامه‌های زمان بندی در فضای سیاسی تاریخ سمینار را تغییر دهد و با توجه به این که ماه جولای جهت تحولات جدی سیاسی تعیین شده این موسسه سپتامبر 2015 را برای برگزاری این سمینار نفتی انتخاب کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.