جانشین فرمانده سپاه قدس گفت: با اینکه آمریکا 60 کشور جهان را متحد کرده و ائتلاف ضد داعش تشکیل داده اما نه می‌تواند و نه می‌خواهد با داعش مقابله کند.

آمریکا نه می‌خواهد و نه می‌تواند علیه داعش بجنگد
 
خبرگزاری فارس: آمریکا نه می‌خواهد و نه می‌تواند علیه داعش بجنگد
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار اسماعیل قاآنی دقایقی پیش در مراسم یادواره شهید علی‌اصغر حسینی محراب در مسجد رضوی طلاب مشهد اظهار کرد: خداوند را سپاسگزارم که توفیق یافتم در یادواره این شهید اسلام و در منطقه شهیدپرور طلاب مشهد حضور پیدا کنم.

جانشین فرمانده سپاه قدس افزود: شهید محراب در خیلی از مقاطع مبارزه در دفاع مقدس همراه با شهید کاوه بود و در این سرزمین افتخارآفرینی کرد.

وی ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا به ویژه‌ یادواره‌ای که مزین به نام شهید علی‌اصغر محراب از سرداران دوران دفاع مقدس است جای افتخار دارد، زیرا به بیان خاطرات و رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی هشت ساله می‌پردازد.

جانشین فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه رشادت‌ها و افتخارآفرینی‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس نمونه بارز تحقق فرمایش ما می‌توانیم است، ابراز کرد: در تمام دوران دفاع مقدس ما هیچ کجا شاهد نبودیم که یگان و یا تیپی از رزمندگان جمهوری اسلامی حتی یک روز امکاناتش به امکانات رژیم بعث عراق برسد اما جوانان و رزمندگان با اخلاص و با توکل به خداوند و با اعتماد به نفسی که داشتند در تمامی جبهه‌ها جنگ را با اقتدار و صلابت هرچه تمامتر اداره کردند.

قاآنی انسان‌سازی را یکی از مهمترین افتخارات شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و ابراز کرد:‌ فلسطینیان 65 سال است که در میدان جنگ مبارزه می‌کنند اما فلسطینیانی که امروز پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی را برداشته‌اند بیش از هر دوره‌ای از تاریخ دارای توان مقابله با اسرائیل هستند.

وی عنوان کرد:‌ برخلاف گذشته اینگونه نیست که رزمندگان فلسطینی امروز در مقابل خواسته‌های رژیم صهیونیستی کوتاه بیایند همین اسرائیلی که در جنگ 6 روزه سه کشور بزرگ عرب را شکست داد می‌بینید که امروز در وضعیت بسیار بدی گرفتار شده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه تأکید کرد: رزمندگان فلسطینی از زمانی که پای مکتب شهدای دفاع مقدس جمهوری اسلامی نشسته‌اند درس با عزت زندگی کردن را آموخته و با تمام توان در برابر خواسته‌های نامشروع رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند.

قاآنی با تأکید بر اینکه شهدا راه عزتمند زندگی کردن را به مبارزان با قدرت‌ها آموختند، ادامه داد: ما امروز مدعی هستیم که آمریکایی‌ها از داعش حمایت می‌کنند برخلاف تمام شعارهایی که دولتمردان این کشور برای مقابله با داعش می‌دهند. بدون شک حتی اگر آمریکا هم بخواهد علیه داعش بجنگد توانایی این کار را ندارد.

وی ادامه داد: با اینکه آمریکا 60 کشور جهان را متحد کرده و ائتلاف ضد داعش تشکیل داده اما اطلاع داریم که حتی به یک مرکز فرماندهی داعش نیز تاکنون آمریکا حمله‌ای نکرده است. آمریکایی‌ها نه می‌توانند و نه می‌خواهند با داعش مقابله کنند اما جمهوری اسلامی با اقتدار گفته که با داعش مقابله می‌کند و این کار را هم کرده است.

جانشین فرمانده سپاه قدس با اشاره به حادثه تروریستی اخیر در فرانسه عنوان کرد: در اصل این حادثه هنوز تردید است فرانسه‌ای که مهد آزادی است این چه رفتاری است که در مقابل تروریست‌ها انجام می‌دهد کجای این اقدام عاقلانه‌ است که جنایتکاران را دور هم جمع کنند و در مقابل تروریسم راهپیمایی ‌کنند این چه رفتاری است که 5 میلیون نشریه منتشر می‌کنند و به پیامبر اسلام (ص) اهانت می‌کنند بدون شک فرانسه چوب اقدامات اخیر را خواهد خورد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.