مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اعلام خبر دیدار با مراجع دینی و تعامل با ناجا برای رفع برخی مشکلات پیش رو کنسرت ها، از شیطنت ها و بی اخلاقی رسانه های بیگانه انتقاد کرد.

گفتگوی مسئولان موسیقی با علمای قم وناجا/رسانه‌های بیگانه شیطنت می‌کنند

پیروز ارجمند در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از همان زمانی که در مرکز موسیقی حوزه هنری مشغول به فعالیت بودم تا امروز که به عنوان مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد به خدمتگذاری مشغول هستم تمام تلاش خود را به کار گرفته ام که دیدارهایی به صورت مستمر با مراجع بزرگوار و مجتهدان دینی داشته باشم چرا که معتقدم نقطه نظرات بزرگان دین در بسیاری از موارد می تواند راه گشای خوبی برای برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های عرصه موسیقی کشور باشد.

برپایی کارگاه های فقه و موسیقی در جشنواره فجر

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در همین راستا طی هفته های گذشته و همچنین روزهای باقیمانده به جشنواره بین المللی موسیقی فجر مد نظر قرار داده ایم برنامه ریزی برای برپایی جلسات و کارگاه های تخصصی با همکاری چند نهاد دانشگاهی و پژوهشی برای بررسی مباحث فقهی موسیقی است که این دیدارهای مقدماتی بنده با مراجع دینی و نمایندگان محترم ولی فقیه استان ها، شروعی برای برگزاری همین کارگاه هایی است که به آن اشاره کردم.

این مدیر فرهنگی تاکید کرد: اتفاقا در همین زمینه مشغول آماده سازی فیلمی مستند هستیم که امیدوارم با رویکرد جدید کاری ما بسیاری از شبهات و مشکلات موجود در حوزه فقه و موسیقی را حل کنیم. بنده معتقدم با ارتباط مستمر و مداوم بین بدنه کارشناسی و دانش موسیقی با بزرگان، علما و مجتهدان می توانیم بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد بیان کرد: فقه امروز ما فقهی پویاست اما هنوز بسیاری از جنبه های فقهی حوزه های فرهنگی و هنری در آن مطرح نشده است. ما علاقه زیادی داریم که این بحث ها در یک چارچوب منطقی به بحث کشیده شود و ما بتوانیم به یک سند جامع و خوب در این زمینه برسیم و قطعا این ارتباطی که با محوریت وزارت ارشاد بین حوزه و دانشگاه در فقه و موسیقی به وجود آمده می تواند مقدمه ای برای رفع بسیاری از مشکلات باشد.

ارجمند افزود: طی روزهای گذشته با حضرت آیت الله طباطبایی در اصفهان دیدار داشتم امروز هم برای دیدار با تعدادی از مراجع محترم و عالیقدر راهی شهر قم خواهم شد تا بتوانیم با استمرار این دیدارها گام های خوبی در جهت رفع شبهات و مشکلات حوزه موسیقی برداریم و البته مایه بسی افتخار است که می توانیم در محیطی صمیمانه و آموزنده در کنار مراجع از نقطه نظرات ارزشمند آنها نیز بهره مند شویم.

شیوه نامه برگزاری کنسرت ها هفته آینده به دست وزیر ارشاد می رسد

وی درباره مشکلات این چند هفته اخیر کنسرت های موسیقی در تهران و شهرستان ها توضیح داد: تا زمانی که شیوه نامه بین ما و نیروی انتظامی نهایی نشود بسیاری از مشکلات کنسرت ها وجود خواهد داشت. البته خوشبختانه این شیوه نامه هفته پیش نهایی شده و وقت آن رسیده که بسته نهایی آن را به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بررسی نهایی، تایید و امضا ارسال کنیم. شیوه نامه مورد نظر در صورت تایید و توافق به امضای آقای جنتی در مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی خواهد رسید و تصور می کنم آغازی برای رفع بسیاری از مشکلات خواهد بود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد تصریح کرد: با توجه به تعداد کنسرت هایی که در کشور برگزار می شود، مشکل لغو و یا برگزار نشدن تعداد اندکی از کنسرت ها هم وجود دارد که معتقدیم این تعداد نیز نباید وجود داشته باشد. البته بخشی از این موضوع متاسفانه به بسیاری از افراد و گروه هایی برمی گردد که با سیاست های کلی نظام همراه نیستند. طبعا اگر وزارت ارشاد فعالیتی را انجام می دهد این فعالیت بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اسناد بالادستی چون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و این نیست که ما بخواهیم کاری را مستقل انجم دهیم و البته قطعا اگر ایراد و نقصی در کار باشد این موضوع باید در طول زمان مرتفع شود.

ارجمند ادامه داد: ما به حذف سیستم کنونی اصلا فکر نمی کنیم. ما معتقدیم تک تک موارد باید به بحث گذاشته شود تا بتوانیم بر مبنای این مباحث به یک راهکار قانونی دست پیدا کنیم. ما با هر نوع رفتار و حرکت غیر قانونی خارج از قواعد و قوانین مخالفت می کنیم و خوشبختانه این موضوع نیز در مجموعه کلی نظام هم مطرح شده و در این راستا ارتباطی که بین بدنه نیروی انتظامی و دفتر موسیقی انجام گرفته نیز در همین راستا است.

این آهنگساز و مدرس دانشگاه گفت: نیروی انتظامی به ما اعلام کرده اگر چیزی را تایید کردیم برای اجرا نیز قطعا پای امضا مانده و امنیت سالن ها را تامین می کنیم که نمونه آن کنسرت گروه لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان بود و  ناجا با وجود تمام فشارهایی که بود ایستاد و امنیت سالن را به عهده گرفت و با کسانی که هنجارشکنی کردند برخورد قانونی کرد. از این جهت فکر می کنم فصل خوبی شروع شده است اما به هر حال در عرصه موسیقی همیشه این مشکلات بوده است. به هر حال  ما در برخی مواقع وارد بحران هایی می شویم که باید اینها را مدیریت بحران کرد و این کار سختی است که به امید خدا این مشکلات نیز حل می شود.

وی درباره شایعه های اخیر که از استعفا در بدنه مدیریت دفتر موسیقی خبر می دهند، بیان کرد: خوشبختانه تعامل خوبی میان من و آقای مرادخانی در بدنه دفتر موسیقی و معاونت هنری وجود دارد و موضوع استعفایی در میان نیست و خبرهایی که بعضا در محافل غیر رسمی از استعفا و یا کناره گیری من به گوش می رسد، شایعه ای بی اساس است که من کاملا این موضوع را تکذیب می کنم.

انتقاد تند از شیطنت رسانه های بیگانه

ارجمند در بخش دیگری از صحبت های خود به شیطنت برخی از رسانه های بیگانه و به ویژه رسانه های فارسی زبان ماهواره ای درباره فعالیت های موسیقایی کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه چندی پیش خبرنگار یکی از همین رسانه ها که اهداف خوبی را از فعالیت های رسانه ای خود دنبال نمی کنند با من تماس گرفته و بدون اینکه خود را معرفی کند، سوال هایی کرد که پیرامون اوضاع و احوال موسیقی ایران بود و من نیز با تمام وجود و حسب تکلیفی که به عنوان یک هنرمند و مدیر بر عهده داشتم دفاع قابل قبولی از فعالیت هنرمندان و مدیریت موسیقی کشور انجام دادم اما متاسفانه بعد از اینکه از این خبرنگار پرسیدم خبرنگار چه رسانه ای است، وی با شگردهای شیطنت آمیزی که در ابتدای صحبت های خود به کار گرفته بود، خود را خبرنگار یکی از رسانه های بیگانه معرفی کرد که به نظرم عملی کاملا غیر حرفه ای و به دور شان رسانه ای بود.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در پایان توضیح داد: به طور حتم به عنوان یک مدیر جدای از اینکه می دانم طبق قوانین نباید هیچ مصاحبه ای با رسانه های بیگانه داشته باشم اما به خاطر اینکه در اذهان عمومی این موضوع بد جلوه نکند بر خود لازم می دانم که مراتب اعتراض و شکایت خود را از این شیطنت های رسانه ای اعلام کنم. من همیشه تلاش داشته ام در همه عرصه با وجود اینکه می توانستم پاسخگو نباشم به عنوان مدیری پاسخگو در دسترس نمایندگان رسانه های داخلی  که با وجود برخی اختلاف نظرها با برخی از آنها، به این عزیزان اعتماد کامل دارم، قرار داشته باشم و این امر فقط شامل حال رسانه های رسمی کشورم می شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.