گروه اقتصادي- خوش قلم - درحالی‌که قیمت نفت درلایحه بودجه 72 دلار تعیین شده بود، اما با کاهش شدید قیمت نفت و سقوط آن به زیر 50 دلار، وزیر اقتصاد به این روند واکنش نشان داد و تأکید کرد: ...

 قیمت نفت در لایحه بودجه  40 دلار می‌شود

 قیمت طلای سیاه دربودجه سال آینده 40 دلار تعیین خواهد شد که نشان از کاهش 32 دلاری نسبت به قیمت قبلی در لایحه بودجه است.

طبق گزارش خبرگزاری میزان، علی طیب‌نیا با اشاره به ارایه لایحه بودجه امسال بر مبنای نفت ٧٢ دلاری به مجلس گفت: با در نظر گرفتن شرایط جدید، در نظر داریم قیمت نفت را به ٤٠ دلار تغییر دهیم و بازتنظیم کنیم.

این گزارش حاکی، است با تعیین قیمت 40 دلاری برای نفت، منابع درآمدی و هزینه‌ای لایحه بودجه تغییر اساسی خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه بودجه امسال به علت کاهش قیمت نفت بسیار کم شده است، گفت: امکان مانور روی ارز برای دولت مشکل است، اما روی ریال از طریق گمرک و مالیات مشکلی نداریم، بنابراین با توجه به وضعیت بودجه، حقوق کارمندان را نمی‌توانیم افزایش زیادی بدهیم.

  شناسایی یارانه بگیران

طیب‌نیا در واکنش به شناسایی افراد نیازمند دریافت یارانه نقدی نیز اظهار داشت: بهترین کار برای شناسایی دهکهای پایین اقدام از طریق نهادهایی مثل کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی است و در این خصوص دولت نیز حمایتهای خود را  روی آن متمرکز خواهد کرد.

 علی طیب نیا همچنین با اشاره به موضوع شناسایی دهکهای بالا برای تصمیم گیری در مورد یارانه‌های این افراد افزود: ما گزینه های مختلفی را بررسی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه حذف یارانه عوارض اجتماعی دارد، گفت: برای حل مسأله یارانه ها باید مجلس، دولت و صدا و سیما همه تلاش کنند.

 

  نرخ مالیات افزایش نمی‌یابد

طیب‌نیا در خصوص برخی شایعه‌های مطرح در جامعه مبنی بر اینکه دولت به دلیل کاهش بهای نفت و تأمین منابع خود، به فکر افزایش مالیات است، گفت: ما بنا نداریم نرخ مالیات را افزایش دهیم، بلکه می‌خواهیم بخشهایی که تاکنون از پرداخت مالیات طفره رفته و اجتناب می‌کردند، با تکمیل نظام اطلاعاتی‌ که داریم، تحت‌الشمول قرار دهیم.

وی  تصریح کرد: برنامه‌های ما برای مقابله با تورم و ایجاد اشتغال بسیار مفصل است. در خصوص تورم، انضباط پولی و مالی و کنترل منابع پایه پولی جزو راهکارهای اصلی است که دولت دنبال می‌کند و در مورد ایجاد اشتغال نیز تکیه اصلی ما در وهله اول بر این است که رشد اقتصادی را در کشور تسریع کنیم. وقتی تولید افزایش یابد، زمینه برای اشتغال مولد فراهم می‌شود و در ثانی، باید به دنبال شیوه‌ها و روشهایی از تولید برویم که بتواند اشتغال بیشتری را برای جوانان فراهم کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.