۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۴
کد خبر: 259104

وزارت نفت ونزوئلا اعلام کرد: بهای نفت خام این کشور در بازارهای جهانی به کمتر از ۴۰ دلار در هر بشکه رسیده است.

نفت ۳۹ دلاری هم ثبت شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، نفت خام ونزوئلا در پایان معاملات هفته جاری 39 دلار و 19 سنت در هر بشکه معامله شد که پایین ترین قیمت از زمان بحران مالی سال 2008 است.

نفت خام ونزوئلا از ماه ژوئن تاکنون 61 درصد ارزش خود را از دست داده است. متوسط قیمت نفت ونزوئلا در سال گذشته میلادی 88 دلار و 42 سنت بود درحالیکه میانگین قیمت نفت این کشور در سال 2013 معادل 98 دلار و هشت سنت بود.
ونزوئلا 96 درصد درآمد خود را از فروش نفت تامین می‌کند. تولید نفت این کشور روزانه کمتر از سه میلیون بشکه در روز است.
تحلیلگران می‌گویند، ونزوئلا برای متعادل کردن بودجه خود به نفت بشکه ای 100 دلار احتیاج دارد.
انتظار می‌رود کاهش قیمت نفت بیش از این به اقتصاد در هم شکسته ونزوئلا ضربه بزند. اقتصاد ونزوئلا که از اوایل سال 2014 دچار رکود است در حال حاضر وضعیت وخیمی دارد و از تورم 64 درصد رنج می‌برد.
به دلیل سقوط شدید قیمت نفت در ماههای اخیر، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در روزهای گذشته به کشورهای الجزایر، چین، ایران، قطر، روسیه و عربستان سفر کرد تا خواستار اقدامی برای افزایش قیمت شود.
کاراکاس در ماه نوامبر نتوانست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت بویژه عربستان را به کاهش تولید و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت متقاعد کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملت IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    راهکار برای همتراز کردن بودجه بسته شده 70دلاری روزی یک میلیون بشکه به این صورت است که باید نفت 35دلاری راروزی دو میلیون بشکه بست که تعادل بودجه برقرار شودپس باید قراردادهای بیشتری را برای فروش دوبرابری در نظر گرفت.