به دنبال سفر یک هیات از سران قبایل عراق به واشنگتن ، مقام های عراقی هر نوع حمایت خارجی از استان الانبار را مشروط به ارائه این کمک ها از طریق کانال های رسمی دولت حیدر العبادی دانستند.

بغداد برای کمک خارجی ها به الانبار شرط گذاشت

 به گزارش العالم به نقل از پایگاه خبری عراقی"سومریه نیوز"، "سعد الحديثی" سخنگوی دفتر "حیدر العبادی" نخست وزیرعراق روز شنبه در بیانیه ای از سفرهیاتی از شخصیتهای برجسته قبایل اصلی استان الانبار به واشنگتن خبر داد.

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق با اشاره به حمایت و پشتیبانی این قبایل از ارتش کشورش، گفت: سفر هیات الانبار به واشنگتن پس از هماهنگی های مقدماتی میان دولت مرکزی با اداره محلی منطقه کردستان و سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفت.

وی تاکید کرد: دولت هر نوع کمک خارجی به استان الانبار را تایید می کند به شرط آنکه بر اساس هماهنگی و همکاری با دولت مرکزی در بغداد و از طریق کانال های رسمی دولتی انجام گیرد.

الحديثی بر لزوم کمک رسانی در زمینه امنیتی و انسانی به استان الانبار و بازسازی آن تاکید کرد.

" صباح کرحوت " رئیس شورای استان الانبار پیشتر اعلام کرده بود هیاتی از مسئولان محلی و بزرگان عشایر به واشنگتن رفته و قرار است در دیدار باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا، در خصوص ارائه آموزشهای نظامی به نیروهای مسلح عراق و تامین تجهیزات نظامی برای آنان به منظور پاکسازی استان از لوث وجود تروریست های داعشی با وی به گفتگو بپردازند.

استان الانباربه همراه بخش های دیگری از عراق طی ماههای گذشته صحنه جولان گروه تروریستی داعش است که طی آن هزاران غیر نظامی کشته و صدها هزار تن آواره شده اند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.